• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دولت بایدن مجبور به افشای شمار نظامیان خود در اوکراین شد

  • 08 اردیبهشت 1402 - 19:05
دولت بایدن مجبور به افشای شمار نظامیان خود در اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کنگره آمریکا مقامات این کشور را ملزم به افشای شمار نظامیان این کشور در نبرد اوکراین و روسیه می‌کند.
مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن مقامات نظامی و دولت این کشورملزم به افشای اطلاعات تعداد نظامیان آمریکایی در اوکراین هستند.
پیش از این «مت گاتز» نماینده کنگره آمریکا این قطعنامه را به مجلس نمایندگان ارائه کرد که به موجب آن پنتاگون موظف است اطلاعات مربوط به تعداد نظامیان آمریکایی در اوکراین را افشا کند.
همچنین تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را مجبور می کند تا نسخه‌هایی از تمامی اسناد مربوط به جزئیات برنامه‌های کمک نظامی به اوکراین را به مجلس نمایندگان ارائه کند. همچنین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به موجب این قطعنامه موظف است تا اطلاعات مربوط به تعداد نیروهای آمریکایی، از جمله نیروهای ویژه این کشور که بدون تائید کنگره به اوکراین اعزام شده‌اند، را افشا کند.
با تصویب این قطعنامه، بایدن و آستین باید اسناد درخواستی را ظرف ۱۴ روز به مجلس نمایندگان ارسال کنند.

بر اساس این بیانیه، درز ادعایی پنتاگون و اسناد اطلاعاتی ایالات متحده به رسانه های اجتماعی نشان داد که حداقل ۱۴ نیروی ویژه آمریکایی در حال حاضر در اوکراین هستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41182

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.