• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

دوری از رقابتهای معتبر به کاراته لطمه می‌زند/دنبال طلای هفتم هستم

  • 21 شهریور 1401 - 13:29
دوری از رقابتهای معتبر به کاراته لطمه می‌زند/دنبال طلای هفتم هستم

ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: صرف نظر از مسابقات قهرمانی آسیا، در طول یکسال گذشته تقریباً در همه تورنمنت‌های معتبر دنیا غیبت داشتیم، لیگ جهانی کاراته با حضور بهترین‌های دنیا واقعاً سطح متفاوتی از سایر رقابت‌ها دارد. در وزن من همه مدعیان حاضر بودند و سایر اوزان نیز چنین شرایطی داشت.
وی در مورد مبارزات خود گفت: در این مسابقات آمادگی خوبی داشتم، مصر و اردن رقبای عنوان داری بودند که موفق به پیروزی برابر آنها شدم، کاراته کای اردنی ماه پیش طلای بازی‌های کشورهای اسلامی را کسب کرده بود،. در مرحله یک هشتم نهایی مقابل رقیب ژاپنی که در مسابقات قهرمانی آسیا شکست داده بودم، با چند اشتباه فردی در اوایل مبارزه، با قانون سنشو بازنده شدم، خدا شکر که دست خالی به ایران بازنگشته و شرمنده مردم نشدم.
پورشیب ادامه داد: باید تلاش خود را برای موفقیت در مسابقات آینده بیشتر کنم. مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که آذرماه برگزار می‌شود و با شروع اردوها تمرینات خود را برای حضوری موفق و کسب هفتمین طلای آسیایی آغاز می‌کنم. طبق گفته کادر فنی در اوزانی که دو نفر در آخرین انتخابی، در اردو باقی مانده بودند، یک نفر به بازی‌های کشورهای اسلامی و یک نفر به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود که در وزن ۸۴- کیلوگرم من نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هستم و در این رقابت‌ها با هدف کسب هفتمین طلا به روی تاتامی و دیدار با رقبا می‌روم.
سرگروه تیم ملی کاراته با اشاره به دوری از مسابقات معتبر جهانی گفت: همه کشورها در حال تلاش و پیشرفت هستند، نمی‌توان با تمرین در داخل کشور به فکر رسیدن به سکوهای جهانی و آسیایی بود. بدون شک غیبت در مسابقات سطح بالا لطمه سنگینی به کاراته کشور خواهد زد. نسل جدیدی از کاراته ایران در حال رسیدن به تیم ملی هستند و در صورت غیبت در سطح اول کاراته دنیا در امر پشتوانه سازی با مشکل مواجه خواهیم شد. کاراته کا باید در چنین مسابقاتی با بهترین‌های دنیا مبارزه کرده و جو سنگین این تورنمنت‌ها را تجربه کند.
وی به دیدار با رئیس فدراسیون جهانی هم اشاره کرد و گفت: از سوی فدراسیون جهانی به عنوان «گرندوینر» سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انتخاب شده بودم که به دلیل غیبت در رقابت‌های قبلی، در این تورنمنت جایزه و حکم خود را از رئیس فدراسیون جهانی دریافت کردم. گفتگوی خوبی با ایشان داشتم. «اسپینوز» معتقد است که کاراته ایران از قدرت‌های برتر دنیاست و ابراز امیدواری کرد از این پس شاهد حضور مداوم کاراته کاهای ایران در میدان‌های مختلف باشد.
عضو هیأت رئیسه فدراسیون ورزش کارگری در خصوص برنامه‌های این فدراسیون گفت: این فدراسیون جامعه هدف گسترده‌ای دارد که همه کارگران زحمت کش را شامل می‌شود. بر همین اساس نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای فعالیت‌های گسترده در رشته‌های مختلف می‌باشد که لازمه آن هماهنگی لازم بین مسئولان فدراسیون و هیأت رئیسه می‌باشد که خدا را شکر این هماهنگی وجود دارد. چند اعزام برون مرزی انجام شده و چند اعزام هم در برنامه داریم که به امید خدا اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.