• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

«دلیل آفتاب» آماده نمایش شد/ پاسخ به چند پرسش

  • 02 خرداد 1402 - 13:56
«دلیل آفتاب» آماده نمایش شد/ پاسخ به چند پرسش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند «دلیل آفتاب» به کارگردانی علی‌رضا محمدی کاری از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) روز چهارشنبه سوم خردادماه هم‌زمان با فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت در سینما فرهنگ رونمایی می‌شود.
این مستند، روایتی مستدل با موضوع آغازگری جنگ تحمیلی است و به سؤالات و شبهاتی که از سوی دشمنان به هدف تخریب و عناد برای نسلی که دوره امام خمینی (ره) را درک نکرده‌اند پاسخ می‌دهد.
در بخش آغازین گفتار متن این مستند آمده است: «موضوع جنگ هشت ساله عراق و ایران موضوعی نیست که رنگ فراموشی بگیرد و از یاد برود، سرفصل مهمی در تاریخ عراق، ایران و منطقه که طولانی‌ترین جنگ در دهه هشتم قرن بیستم است. جنگی که بین دو کشور مسلمان با اکثریت جمعیت شیعه صورت گرفت. این پدیده را به‌عنوان یک پدیده مرکب از زوایا مختلف می‌بایست نگریست، بدیهی است که هر جمعیت و یا حزب و یا گرایشی کوشیده است از زاویه‌ دید خود جنگ را تفسیر و نتیجه‌گیری کند اگر داوری‌ها را فشرده و محدود کنیم ۲ نگاه باقی می‌ماند، اول اینکه جنگ را عراق شروع کرد و صدام آغازگر جنگ بود و دوم اینکه امام خمینی (ره) با بی‌توجهی و لجاجت موجب آغازگری جنگ شد و یا دست‌کم می‌توانست مانع از آغاز جنگ بشود و نشد. برای این ۲ دیدگاه و داوری می‌توان ادعاها و یا شواهد متعدد و متنوعی را بررسی کرد. بدیهی است که باید هر ۲ دیدگاه و داوری را با هم بسنجیم تا ببینیم کدام‌یک از شواهد دقیق‌تر قراین و مستندات قوی‌تر و از بُعد برهانی و عقلانی پذیرفتنی‌تر است و یا نیست … .»
سایر عوامل این مستند عبارت‌اند از نویسنده و کارگردان: علی‌رضا محمدی، تحقیق و پژوهش: مه زاده فرشچیان، فاطمه حسنا محمدی، تصویربرداران: سید علی سید حسینی، علی بخشی، نورپرداز: سید محمد موسوی فر، موشن گرافیک: سیدحسن موسوی، آرمان قاسمی آذر، سید محسن موسوی قمی، امیررضا ساعی، حسام‌الدین شفیعی، عمادالدین شفیعی، طه حسین وفایی، امیررضا حسینی نیا، طراح گرافیک: فاطمه زهرا محمدی، آرشیو: ایمان ترابی طهرانی، موسیقی و صدا: رضا قاسمی آذر، نوازنده: فاطمه هدایتی منش، گوینده: عسل غروی، صدابردار: الهه سعیدی، ترجمه: سعید منتظر شبر، مشاور رسانه‌ای: محمد محمدی، تبلیغات مجازی: فرشاد رضایی دوست و عکس: استاد رضا محمدی.
مستند «دلیل آفتاب» به کارگردانی علی‌رضا محمدی محصول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) روز چهارشنبه سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولین، هنرمندان و فرهیختگان ساعت ۲۰ در سینما فرهنگ رونمایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42350

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.