• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

دقلو: کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده‌اند

  • 14 اردیبهشت 1401 - 12:42
دقلو: کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، محمد حمدان دقلو معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان کسانی که در کمین نشسته‌اند را به دست داشتن در تشدید درگیری‌های بین قبایل دارفور واقع در غرب این کشور متهم کرد.

بر اساس این گزارش، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان افزود: درگیری‌های قبیله‌ای در دارفور ساختگی و برنامه‌ریزی شده است و کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده‌اند.

وی در ادامه بر بازخواست، شناسایی و سپردن عوامل رخدادهای کرینک و الجنینه به دستگاه قضایی این کشور تاکید کرد.

دقلو از تشکیل چندین کمیته قانونی و سیاسی در کنار یک کمیته بی‌طرف به ریاست دادستان کل برای انجام تحقیقات در خصوص این رخدادها خبر داد.

گفتنی است که درگیری‌های مسلحانه‌ای بین برخی گروه‌های قبلیه‌ای در ایالات دارفور غربی سودان طی هفته‌های اخیر از ماه آوریل گذشته رخ داده است که در نتیجه آن حدود ۲۰۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دادستانی عمومی سودان، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیفه احمد، دادستان کل این کشور دستوری مبنی بر تشکیل کمیته تحقیق و بررسی درباره حوادث خونین اخیر در غرب دارفور را صادر کرد.

براساس این بیانیه،‌ این کمیته وظیفه تحقیق و بررسی حوادث اخیر در شهرک کرینک و شهر الجنینه در غرب ولایت دارفور را دارد که منجر به کشته شدن چندین تن و خسارت‌ به دارایی‌های خصوصی و دولتی شد.

همچنین این کمیته موظف است که علل و دلایل شروع این درگیری‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات محلی و منطقه‌ای در مقابله با این درگیری‌ها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21107

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.