• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

دست خالی جودوکاران ایران در روز نخست

  • 09 آبان 1400 - 11:47
دست خالی جودوکاران ایران در روز نخست

به گزارش خبرنگار مهر، چهلمین دوره رقابتهای جودو نظامیان جهان از روز گذشته به میزبانی فرانسه در شهر «بریتنی» و با حضور جودوکاران ۲۵ کشور آغاز شد. در روز نخست این مسابقات جودوکاران اوزان ۶۰- ۶۶- و ۷۳- کیلوگرم به روی تاتامی رفتند که تیم اعزامی ایران توفیقی در کسب مدال نداشت.

محمد حسن شیخ الاسلامی در وزن ۶۰- کیلوگرم و قاسم نوری زاده در وزن ۷۳- عنوان پنجم را کسب کردند. میثم نبیی و محمدرضا صدیقی نیز در وزن ۷۳- کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفتند.

تیم نظامیان ایران امروز هم چهار نماینده دارد. مهدی فتحی پور در وزن ۸۱- کیلوگرم دور نخست باید با «لاپیانگوف» از روسیه مبارزه کند و سپس به مصاف «گارسیا کونتینی» از برزیل برود. محمد کریمی در وزن ۹۰- کیلوگرم در اولین مبارزه خود «تاویب» از مولداوی را پیش رو دارد و در صورت برتری به دیدار برنده مبارزه ترکیه و فرانسه خواهد رفت.

مصطفی آهن فروش در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم دور نخست به دیدار «فیزل» از اسلواکی می‌رود و در صورت برتری باید با برنده برزیل و اکراین برود. حمیدرضا ملک زاده دیگر جودوکار ایرانی حاضر در این وزن ابتدا با «پومالاینن» از فنلاند پیکار می‌کند و در صورت کسب پیروزی باید با برنده مبارزه ازبکستان و اسپانیا مبارزه کند.

«استفان مارگینیان» رئیس انجمن نظامیان فدراسیون جهانی جودو در خصوص این مسابقات گفت: در روز نخست شاهد مبارزات جذابی بودیم. با حضور جودوکارانی که در تور جهانی مبارزه می‌کنند، این سطج فنی جای تعجب ندارد. سال‌ها اصرار داشتم که کشورهای عضو سیزم را در مورد اهمیت جودو متقاعد کنم.

وی افزود: این ورزش یک ورزش ایده آل است. ابزاری برای آمادگی و آموزش نیروهای مسلح و همچنین ابزاری برای پیشرفت و عرصه‌ای است که ورزشکاران می‌توانند در آن بدرخشند. امروز سطح این مسابقات قوی است زیرا ما موفق شده ایم از کشورهای عضو دعوت کنیم تا ورزشکاران بالاترین سطح خود را به نیروهای مسلح بیاورند. فرانسه مثال خوبی است، اما می‌توانم به برزیل و بسیاری از کشورهای دیگر نیز اشاره کنم که در آن ورزشکاران برتر در ارتش قرارداد دارند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا حرفه جودوی جهانی خود را دنبال کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.