• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دستیار اسکوچیچ: رهبری اردوی تیم ملی بر عهده من است/ اسکوچیچ از بهترین شاگردانم بود

  • 05 شهریور 1400 - 20:44
دستیار اسکوچیچ: رهبری اردوی تیم ملی بر عهده من است/ اسکوچیچ از بهترین شاگردانم بود

به گزارش ایسنا، ماریو تات، دستیار دراگان اسکوچیچ درباره برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال گفت: ایده اولیه برگزاری این اردو برگرفته از این موضوع است که بازی‌های لیگ را به طور کامل تماشا کرده بودیم و می‌خواستیم از بیست بازیکن برتر دعوت کنیم تا در این اردو دید بهتری را نسبت به کیفیت، شخصیت وتوانایی‌هایشان پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما بازیکنان را در لیگ به صورت کامل رصد کردیم و مطمئن هستیم که بسیاری از آنها آینده ساز فوتبال ایران هستند. یکی از مهمترین معیارهای تعیین کننده برای انتخاب این بازیکنان قبل از مباحث فنی، موضوع شخصیت آنها بود که امیدواریم این معیار نیز در نهایت به کیفیت تیم ملی کمک کند. ما بی‌صبرانه منتظریم تا لژیونرها از سراسر جهان به ما ملحق شوند و می‌دانیم کار راحتی نبوده که این نفرات در کنار بیست بازیکن برترلیگ برتر قرار بگیرند. لیست نهایی در چند روز آینده معرفی می‌شود. اردوی فعلی برای ارزیابی کیفی بازیکنان شاغل در ایران است. چند بازیکن از این اردو شانس حضور در لیست نهایی را دارند و طبیعتا تعداد بیشترشان این شانس را نخواهند داشت اما به این معنی نیست که عملکرد آنها را دیگر مورد بررسی قرار نمی‌دهیم. بسیاری از آنها جوان هستند و این شانس را دارند که سالهای آتی ستاره ایران باشند. در جلسه دیروز هم به بازیکنان گفتم که در این اردو هستید تا شرایط شما را بررسی کنیم و از آنها خواستم که که اگر در لیست نهایی نبودند هرگز ناامید نشوند.

وی ادامه داد: وقتی با تعداد زیادی از مهاجمانی که در سطح اول لیگ‌های اروپایی مشغول بازی هستند ما اینجا سر و کار داریم، بنابراین منطقی است که اگر بهترین مهاجم ایران هم باشید برای قرار گرفتن در لیست نهایی کافی نباشد. این چیزی بود که سعی کردم دیروز برای بازیکنان توضیح بدهم. در این پیش اردوی سه روزه دو نوبت تمرین داریم و یک بازی درون تیمی و یک تصویر کامل ازبازیکنان حاضر در اردو برایمان مشخص خواهد شد.

تات درخصوص لیست نهایی تیم ملی اظهار داشت: به هرحال اعلام لیست نهایی واقعا کار سختی است. که این نیمه پر لیوان و به دلیل داشتن گزینه‌های زیاد است که باعث خوشحالی است. ایران یکی از معروفترین کشورهای در سطح آسیا به لحاظ فوتبال است و قطعا قبل از اعلام لیست نهایی باید همه نکات را بازبینی کرد. سرمربی تیم در اعلام لیست نهایی با جدیت تمام عمل خواهد کرد. همگی بسیارمشتاق به بازگشت سریع سرمربی به تمرینات هستیم. دوران پاندمی نشان داد که باید بسیار مراقب باشیم و باید از کادر پزشکی تشکر کنم که با تلاش آنها بازیکنان در صحت سلامت در اردو حضور دارند. به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی قول می دهم که همه کادر دراین اردو همه تلاششان را به کار می گیرند تا با ارایه بهترین عملکرد، تصویر شفافی را به سرمربی از نتیجه این اردو انتقال بدهند.

وی درباره حریفان ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی تصریح کرد: شاید بتوان تمایزی را با توجه به رنکینگ فیفا بین تیم‌های حریف قائل شویم، اما در نهایت هرکدامشان کیفیت خاص خود را دارند. باید آهسته و با صبوری آنها را به نزدیک شدن به زمان مسابقه آنالیز کنیم. اولین بازی همیشه سخت است و با توجه به میزبانی ما، این انتظار است که با کسب سه امتیاز بازی را به پایان برسانیم. همه ما به کیفیت خودمان اعتماد داریم و هر نتیجه‌ای جز صعود به جام جهانی یک مشکل بزرگ خواهد بود. ما این حق را داریم که مطمئن به حضورمان در جام جهانی باشیم.

تات با اشاره به سوابق کاری خود گفت: این موضوع طبیعی است که غیر از سرمربی، سایر اعضای کادرفنی کمتر توجه رسانه ها را جلب می‌کنند اما در این اردو با توجه به شرایط رخ داده که باعث شده وظیفه رهبری اردو برعهده من باشد شاید برای مردم سوال شود که من چه کسی هستم. من یک مربی با تجربیات پر بار جهانی هستم که از سوی دوستم اسم اسکوچیچ از من درخواست شد که برای کمک به تیم ملی ایران بیایم و به عنوان دستیار در این مأموریت صعود به جام جهانی او را یاری کنم. به عنوان سرمربی در ١٠ باشگاه مختلف سرمربیگری کردم و بیش از ٢٢ سال سابقه سرمربیگری در فوتبال دارم. همچنین در بیست سال گذشته به عنوان استاد دوره های تربیت مربی را در کرواسی برگزار کردم. یکی از آن نفرات دراگان اسکوچیچ است که از مربیان شاخص شد.

وی در پایان افزود: قطعا اگر بخواهیم به پله سوم فکر کنیم در حالی که هنوز پله اول را در پیش داریم، زمین خواهیم خورد. باید قدم به قدم پیش برویم پیش از فکر کردن به پله بعدی. امیدوارم در چند ماه آینده خوشحالی زیادی را برای فوتبال دوستان ایرانی رقم بزنیم. قطعا باحمایت‌های فدراسیون و هدایت ما به عنوان کادرفنی فوتبال دوستان را ناامید نخواهیم کرد و قول می‌دهیم سال دیگر با بهتر شدن شرایط کرونا هواداران ایرانی در قطر تیمشان را حمایت کنند که منظورم این است که تیم ملی ایران قطعا به جام جهانی صعود می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.