• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دستگیری قاتل مسلح با حضور فرمانده انتظامی استان مرکزی

  • 16 مرداد 1400 - 20:55
دستگیری قاتل مسلح با حضور فرمانده انتظامی استان مرکزی

به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، قاتل فراری مسلحی پس از ارتکاب به قتل در تهران در مرغداری حوالی اراک پنهان می‌شود. مأموران پلیس پس از کشف محل اختفای این جوان، مرغداری را محاصره می‌کنند و با فرماندهی سردار مفخمی شهرستانی در یک عملیات تخصصی و روانشناختی موفق به خلع سلاح و دستگیری قاتل مسلح می‌شوند.

حسن مفخمی شهرستانی در بیان جزئیات این خبر گفت: در شب چهاردهم مردادماه، گزارشی از شنیده شدن صدای تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان اراک به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور تیم گشت انتظامی در محل، یک دستگاه خودرو پژو پارس که آثار تصادف بر روی قسمت‌هایی از بدنه خودرو مشاهده می‌شد، به صورت بدون صاحب در اطراف روستا کشف شد و پیگیری موضوع از سوی مأموران انتظامی ادامه یافت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: بعد از گذشت ساعاتی از این موضوع، گزارشی دیگر از حضور مرد جوان مسلحی در یک مرغداری در حوالی اراک به پلیس گزارش شد و با احتمال بروز خطر برای کارگر مرغداری، بلافاصله تیم‌هایی تخصصی از مأموران پلیس برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: با حضور تیم‌های انتظامی در محل، مذاکره برای خلع سلاح جوان مسلح و دستگیری او آغاز شد و مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که فرد مسلح، تحت تأثیر مصرف ماده مخدر شیشه قرار داشته و حالت روانی مناسبی ندارد و چند روز قبل نیز یکی از دوستانش را در تهران به قتل رسانده است.

وی با بیان برنامه ریزی عملیاتی تخصصی پلیس در دستگیری این فرد ادامه داد: با توجه به وضعیت روحی قاتل مسلح، سه سناریو برای پلیس متصور بود، نخست آنکه متهم اقدام به خودزنی کند، یا آنکه برای فرار با مأموران انتظامی به صورت مسلحانه درگیر شده یا اقدام به گروگانگیری کارگر مرغداری کند که با توجه به اهمیت موضوع، تلاش برای خلع سلاح و دستگیری متهم آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان همواره از خطوط قرمز پلیس است، گفت: با توجه به بی نتیجه بودن، مذاکرات تیم‌های انتظامی با فرد مسلح و ضرورت پیشگیری از بروز هر گونه مشکلات برای کارگر مرغداری و همچنین حفظ امنیت مأموران حاضر در این عملیات، این جانب شخصاً به محل اعزام شده و هدایت عملیات را دست گرفتم و مذاکرات با قاتل مسلح به صورت رودررو ادامه یافت.

مفخمی شهرستانی افزود: در طول سه ساعت مذاکره این جانب با فرد مسلح، ابعاد فردی و شخصیتی، خانوادگی و روحیات مذهبی این فرد مورد تحلیل روانشناختی دقیق قرار گرفت و سرانجام فرد مسلح، قانع شد و یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف خود به همراه ۶۵ تیر جنگی را تحویل داد و خود نیز دستگیر شد.

وی با اشاره به تحقیقات تخصصی پلیس در پیگیری این پرونده گفت: با انتقال فرد دستگیر شده به یگان انتظامی، متهم به قتل یکی از دوستان خود به علت برخی از اختلافات در حدود یک ماه قبل در یکی از محله‌های تهران اعتراف کرد که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و با هماهنگی مرجع قضائی در حال سیر مراحل قانونی است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.