• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دستور رئیس جمهور صربستان برای لشکرکشی ارتش به مرز کوزوو

  • 05 دی 1401 - 12:10
دستور رئیس جمهور صربستان برای لشکرکشی ارتش به مرز کوزوو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با تشدید تنش‌های اخیر بین صربستان و کوزوو بر سر جلوگیری از عبور از نقاط مرزی، فرمانده ارتش صربستان اعلام کرد که «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور این کشور به او دستور داده است تا به سمت مرز با کوزوو حرکت کند.
بر اساس این گزارش، ژنرال «میلان مویزلوویچ» فرمانده ارتش صربستان روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه محلی «پینک تی وی» گفت: وضعیت در مرز کوزوو دشوار و پیچیده است. این امر مستلزم حضور ارتش صربستان در امتداد خط اداری در مرحله پیش رو است.
فرمانده ارتش صربستان همچنین افزود که او پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور در بلگراد، راهی شهر «راسکا» در حدود ۱۰ کیلومتری مرز با کوزوو شده است و تصریح کرد: مأموریت‌های محوله به ارتش صربستان. دقیق و واضح است و به طور کامل اجرا خواهد شد.
این در حالی است که «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان هم هشدار داد که وضعیت این کشور با کوزوو در آستانه درگیری مسلحانه قرار دارد و صرب‌ها در حال ایجاد گذرگاه نظامی در داخل منطقه هستند.
پلیس کوزوو و رسانه‌های محلی این کشور نیز ۱۱ دسامبر از وقوع انفجارها، تیراندازی و مسدود کردن شبانه جاده‌ها در شمال کوزوو با چند زخمی خبر دادند. خبرگزاری رویترز نیز از تبادل آتش پلیس کوزوو با صرب‌های محلی که جاده‌ها را مسدود کرده بودند، خبر داد. همچنین پلیس اتحادیه اروپا مستقر در این منطقه به عنوان بخشی از مأموریت EULEX با یک بمب صوتی هدف قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.