• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

دستور رئیس بنیاد شهید برای پیگیری وضعیت یکی از جانبازان دفاع مقدس

  • 11 اردیبهشت 1401 - 1:16
دستور رئیس بنیاد شهید برای پیگیری وضعیت یکی از جانبازان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده در پی دیدار با جانبازی که در مسیر راهپیمایی روز قدس دست فروشی می‌کرد و شنیدن صحبت‌های این جانباز معزز دفاع مقدس موضوع را پیگیری و دستورات لازم را صادر کرد.

احمد فصیحی، سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۵ تهران نیز با اشاره به وضعیت جانباز «عباسی» جانباز ۴۵ درصد با بیان اینکه تکریم جانبازان وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: این جانباز معزز از ناحیه یکی از پاها دچار جانبازی است و در سال ۱۴۰۰ نیز مسئولان بنیاد با وی دیدار داشته و مشکلات وی را پیگیری کرده‌اند.

وی افزود: این جانباز مطابق آرای کمیسیون پزشکی حالت اشتغال بوده و بر اساس قانون مانند مستخدمین شاغل تلقی شده و تابع مقررات قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت حقوق ماهانه دریافت می‌کنند و این حقوق و مزایای ماهانه مانند کارمندان شاغل در دولت تاکنون بدون هرگونه وقفه پرداخت شده است به عنوان نمونه حقوق ماهیانه ایشان در فروردین ماه گذشته مشابه ماه‌های قبل در حدود ۹۰ میلیون ریال به موقع پرداخت شده است.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۵ تهران در مورد سایر خدمات ارائه شده به این جانباز معزز، گفت: این جانباز و خانواده گرامی‌شان علاوه بر بیمه پایه از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند و هزینه‌های درمانی ایشان و اعضای خانواده‌شان به صورت رایگان شامل هزینه‌های بستری، ویزیت، دارو، تجهیزات توانبخشی و…. بدون سقف و بدون فرانشیز پرداخت می‌شود ضمن اینکه پوشش بیمه حوادث و بیمه عمر و حادثه وی نیز به صورت رایگان برقرار شده است.

فصیحی افزود: علاوه بر این وی به صورت مکرر از دریافت تسهیلات بلاعوض، تسهیلات اشتغال و کارآفرینی و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شاهد در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برخوردار بوده و از خدمت واگذاری زمین نیز بر اساس ضوابط مقرر استفاده کرده‌اند و در صورت مراجعه وام مسکن نیز به ایشان طبق مقررات جاری تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت جانبازی ایشان گفت: ایشان جانباز نخاعی نیستند و از ناحیه یک پا مجروحیت دارند و درصد جانبازی ایشان ۴۵ درصد است و بنا بر نظر پزشک معالج معمولاً مانند برای رفت و آمد از عصا استفاده می‌نمایند و فقط در برخی موارد خاص بدون دلیل پزشکی از ویلچر استفاده می‌کنند که در آینده می‌تواند مخاطراتی برای ایشان به همراه داشته باشد.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۵ تهران در پایان با بیان اینکه مسئولان بنیاد خود را خادم ایثارگران عزیز می‌دانند، خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات مدیران ارشد بنیاد و مطابق وظیفه ذاتی خدمتگزاری به ایثارگران، به سرعت مشکلات این جانباز عزیز مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس قوانین و ضوابط موجود، خدمات لازم به ایشان ارائه خواهد شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20916

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.