• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

دریاچه آزادی آماده برگزاری رقابت‌های کاپ روئینگ آسیاست

  • 17 شهریور 1401 - 13:16
دریاچه آزادی آماده برگزاری رقابت‌های کاپ روئینگ آسیاست

به گزارش خبرنگار مهر، اولین مرحله از مسابقات کاپ روئینگ آسیا در دو بخش زنان و مردان در سال ۲۰۲۲ با حضور چهار کشور در دریاچه آزادی تهران برگزار می‌شود.
کتایون اشرف نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص این میزبانی در گفتگو با مهر گفت: این اولین مرحله از کاپ روئینگ آسیا در سال ۲۰۲۲ است که قرار است به میزبانی کشورمان از روز جمعه برگزار شود. تیم پاکستان بعد از ایران با ۹ ورزشکار زن و ۴ مرد بزرگترین کاروان حاضر در این رویداد است. دو تیم دیگر هند و عراق هم در این رقابتها حاضر می‌شوند که قرار است این تیم‌ها به همراه داورانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند و پاکستان تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه وارد تهران شوند.
وی افزود: قرار است نمایندگان باشگاه‌های ایران که هم اسپانسر و حامی تیم‌های ملی بوده‌اند به عنوان نمایندگان کشورمان در این رویداد حاضر شوند. طبق هماهنگی به عمل آمده به نفرات برتر مدال و حکم داده شده و جوایزی هم اهدا می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان با اشاره به اینکه دریاچه آزادی آماده میزبانی این رویداد است، خاطرنشان کرد: دریاچه آزادی تهران قبلاً نیز در سال ۲۰۱۷ میزبان این رویداد بوده و امیدواریم همچون قبل بتوانیم میزبان خوبی بوده و از ظرفیت برگزاری این رویداد برای کسب تجربه و برگزاری یک رقابت خوب برای ورزشکارانمان بهره مند شویم.
وی به استفاده از قایق‌های جدید خریداری شده ایران در این رویداد هم اشاره کرد و بیان داشت: قرار است پاروزنان ایران در این رویداد از قایق‌های جدید خریداری شده استفاده کنند. طبق قوانین بین المللی هم کشورهای مهمان با پرداخت اجاره از قایق در مسابقات استفاده خواهند کرد.
اشرف به دیگر برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این رویداد هم اشاره کرد و گفت: قرار است یک کارگاه ارتقای داوری بین المللی از سوی کنفدراسیون قایقرانی آسیا هم در کنار این مسابقات برگزار شود و ۵ داور خارجی در کنار ۱۰ داور ایرانی در این کارگاه‌ها حاضر شوند.
وی ادامه داد: همین طور در کنار مسابقات روئینگ آسیا، پرونده DNSS نیز به طور جدی آغاز شده و دنبال خواهد شد. این دوره آموزشی سولیداریتی ارتقای مربیگری زنان با حمایت کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی روئینگ با رهبری سولماز عباسی یکی از مربیان بین المللی فارغ التحصیل کشورمان در همین دوره برگزار می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان و دبیر برگزاری این رویداد آسیایی، در تکمیل توضیحات خود پیرامون این دوره ارزشمند بین المللی بیان داشت: بر طبق برنامه ریزی فدراسیون جهانی قرار است مربیان زن جوان کشورهای مختلف در این دوره بلند مدت یک ساله تا دی ماه سال ۱۴۰۲ شرکت کرده و ضمن ارتقای سطح فنی و علمی خود و ارتقای دانش شأن در این حوزه، هر کدام سه شاگرد ورزشکار را زیر نظر گرفته و هدایت آنها را برعهده داشته باشند. پرونده این دوره آموزشی بلند مدت تا یک سال آینده بسته می‌شود و امیدوار هستیم در سایه این مسئله ضمن ارتقای سطح دانش مربیان زن جوان روئینگ موفق به کسب استعدادهای جدیدی از حوزه مربیگری و ورزشکاری شویم.
وی همچنین بیان داشت: در کنار این رقابت‌ها یک دوره مسابقات آزاد پاروزنی با دستگاه ارگومتر برای ورزشکاران زن و مرد کشورمان که در این رویداد حاضر نیستند هم برگزار می‌شود تا آنها هم از فرصت حضور در یک مسابقه بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.