• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

درد کشیده کشتی تهران هستم/ حق پایتخت در تیم ملی بیش از اینهاست

  • 13 فروردین 1401 - 12:47
درد کشیده کشتی تهران هستم/ حق پایتخت در تیم ملی بیش از اینهاست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حسین خانی یکی از آزادکاران ملی پوش کشورمان بعد از حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و رسماً وارد عرصه مربیگری در پایتخت شد. و سال‌ها وزن ۷۴ کیلوگرم در تیم ملی کشتی آزاد حضور داشت و علاوه بر عناوین آسیایی، مدال برنز رقابتهای جهانی ۲۰۱۶ را نیز در کارنامه دارد.

به هر حال او با توجه به شرایط سنی و بدنی ترجیح داد در مسابقات قهرمانی کشور و اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی شرکت نکند که همین غیبت او در رقابت‌ها به منزله از دست دادن شانس کسب دوبنده تیم ملی در سال ۲۰۲۲ و خداحافظ او از دنیای قهرمانی بود.

در همین راستا مصطفی حسین خانی که به قول خودش خاطرات تلخ و شیرین فراوانی در دوران حضور در عرصه ملی کشتی دارد به خبرنگار مهر گفت: به هر حال تمامی قهرمانان و ورزشکاران ملی روزی باید از عرصه ملی خداحافظی کنند و جای خود را به جوانان دهند. همانطور که ما روزی به جای قهرمانان بزرگ و قدیمی کشتی کشورمان وارد تیم ملی شدیم. من هم از این موضوع مستثنی نیستم و حالا فکر می‌کنم با کوله باری از تجربه و دنیایی از خاطرات تلخ و شیرین می‌توانم در عرصه مربیگری به جوانان کشورم به ویژه کشتی گیران همشهری خودم در پایتخت کمک کنم.

وی ادامه داد: خداحافظی از دنیای کشتی به معنای پایان ارتباط ما با این رشته نیست چراکه کشتی در پوست و استخوان ما وجود دارد و تا پایان زندگی با این رشته پهلوانی و ملی خواهیم بود. قلب ما همیشه برای کشتی می تپد و نمی‌توانیم در برابر اتفاقات و اوضاع و احوال این رشته بی تفاوت باشیم.

آزادکار المپیکی کشورمان در واکنش به ورود به دنیای مربیگری گفت: ادامه فعالیت در کشتی به عنوان مربی بسیار سخت است، چراکه یک مربی بر خلاف کشتی گیر که فقط و فقط مسئول وضعیت و نتایج خودش است، باید دغدغه و استرس تمامی شاگردان و کشتی گیران تیمش را داشته باشد. به واقع کار مربیگری کشتی بسیار سخت و دشوار است و به هیچ عنوان کار هر فردی نیست. من هم به خوبی به این موضوع واقف هستم و هرگاه که فکر کنم اعصاب و کشش سختی‌های مربیگری را دارم بطور رسمی وارد گود می‌شوم.

 درد کشیده کشتی تهران هستم/ حق پایتخت در تیم ملی بیش از اینهاست

حسین خانی خاطر نشان کرد: البته مدتهاست به پیشنهاد مربی قدیمی خودم اسماعیل پلوئی در سالن هفتم تیر و سالن‌های دیگر مشغول مربیگری و تمرین با جوانان پایتخت هستم و در رقابتهای قهرمانی جوانان کشور هم در کنار تیم تهران بود. من سال‌ها با سختی و ممارست به تیم ملی رسیدم و حالا زمان آن رسیده تا تجربیاتم را در اختیار جوانان شهرم بگذارم.

وی خود را یکی از درد کشیده‌های کشتی پایتخت خواند و افزود: من زمانی که کشتی را در تهران شروع کردم سختی‌های فراوانی را متحمل شدم که شاید خیلی از جوانان هم اکنون طاقت تحمل آن‌را نداشتند. من همواره تک و تنها بودم و حامی خاصی نداشتم و به هر جا که در تیم ملی رسیدم نتیجه تمرینات خودم و زحمات و حمایت مربیان سازنده‌ام بود. من مسیر سختی را پشت سر گذاشتم و حالا قصد دارم بتوانم تجربیاتم را در خدمت جوانان مستعد پایتخت قرار دهم.

ملی پوش اسبق کشتی آزاد کشورمان در خصوص فعالیتش در سالن‌های تمرینی پایتخت گفت: به کمک مربیان قدیمی و برخی از همقطارانم در تیم ملی در صدد آن هستیم تا جایی که امکان دارد برای کشتی پایتخت مفید باشیم. به عنوان مثال چندی پیش با دعوت از حسن رحیمی یکی از پرافتخارترین آزادکاران ایران و جهان به سالن تمرین، فرصتی را فراهم کردیم تا او در کنار جوانان به تمرین و مربیگری بپردازند و برای آنها ای جان انگیزه کند.

حسین خانی در پایان افزود: تهران سرشار از استعدادهای ناب کشتی است که اگر بتوانیم با حمایت و برنامه ریزی دقیق آنها را زیر نظر بگیریم، دوباره به دوران طلایی کشتی پایتخت باز خواهیم گشت. حق کشتی گیران تهرانی در ترکیب تیم‌های ملی بسیار بیش از اینهاست که رسیدن به این جایگاه نیازمند حمایت و مساعدت همه جانبه است. بحث در خصوص آسیب شناسی و ارتقای سطح کمی و کیفی کشتی تهران بسیار وسیع و گسترده است و نمی‌توان در حد یک یا دو پیشنهاد به آن پرداخت، اما می‌توان امیدوار بود با حمایت و برنامه ریزی می‌توان به روزهای اوج بازگشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19236

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.