• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

درخواست رئیس پارلمان عراق برای بازگشت سوریه به محیط عربی

  • 06 اسفند 1401 - 12:51
درخواست رئیس پارلمان عراق برای بازگشت سوریه به محیط عربی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه، سی و چهارمین دوره کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی در بغداد با سخنرانی «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش، محمد الحلبوسی در سخنرانی افتتاحیه گفت: ما پس از ۴۰ سال وقفه، میزبان کنفرانس اتحادیه بین المجالس عربی هستیم و از برادران در بغداد استقبال می‌کنیم. این نشست گامی مهم در جهت تقویت روابط بین کشورهای عربی است.
الحلبوسی در ادامه توضیح داد: چالش‌های کنونی نیازمند اقدام مشارکتی جمعی است و زمان آن فرا رسیده است که کشورهای عربی برای مقابله با این چالش‌ها، اختلافات را کنار بگذارند.
وی در ادامه با تأکید بر موضع ثابت و اصولی دولت و ملت عراق در حمایت از ملت فلسطین، گفت: ما حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نادیده گرفتن ارزش‌ها و اصول انسانی در رفتار با آنها را مردود می‌دانیم و این روند را محکوم می‌کنیم و به حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس باور و اعتقاد راسخ داریم.
رئیس پارلمان عراق همچنین به تحولات سوریه پرداخت و ضمن درخواست از کشورهای عربی برای کمک به زلزله زدگان سوریه، افزود: از کشورهای عربی در تمام سطوح پارلمانی و دولتی می‌خواهیم تا تصمیم نهایی را برای بازگرداندن سوریه به محیط عربی آن اتخاذ کنند تا این کشور بتواند نقش عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را به طور مؤثر ایفا کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.