• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

درباره روسیه اشتباه فکر می کردیم

  • 16 فروردین 1401 - 0:32
درباره روسیه اشتباه فکر می کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، رئیس‌جمهور آلمان، که از حامیان نزدیکی غرب به روسیه به شمار می‌رود، در تازه‌ترین موضع گیری از رویکرد قبلی خود درباره نزدیکی به روسیه ابراز تأسف کرد و گفت که سال‌ها حمایتش از خط لوله گاز نورد استریم ۲ اشتباه آشکاری بوده است.

اشتاین مایر که تا قبل از ریاست جمهوری آلمان، صندلی وزرات خارجه این کشور را برعهده داشت، درباره روسیه گفت: حمله روسیه به اوکراین به این معنی است که او و دیگران باید صادقانه اشتباه خود (درباره روسیه) را در نظر بگیرند.

او گفت: «علاقه من به خط لوله گازی نورد استریم ۲ آشکارا یک اشتباه بود. ما به پلی چسبیده بودیم که روسیه دیگر آن را باور نداشت.»

اشتاین مایر یکی از اعضای برجسته حزب سوسیال دموکرات آلمان است که پیشتر معتقد بود روابط نزدیک اقتصادی با روسیه راهی برای تثبیت آن در یک سیستم جهانی غرب محور است.

اشتاین مایر در ادامه افزود: «ما نتوانستیم یک خانه مشترک اروپایی بسازیم. باور نمی‌کردم ولادیمیر پوتین به خاطر جنون امپراطوری خود، نابودی کامل اقتصادی، سیاسی و اخلاقی کشورش را بپذیرد و در این مورد، من، مانند دیگران، اشتباه کردم.»

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.