• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دخیل بودن مدیران ارشد در اجرای برنامه های تحولی قوه قضائیه

  • 14 مهر 1401 - 12:50
دخیل بودن مدیران ارشد در اجرای برنامه های تحولی قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در همایش «بررسی اجرای برنامه تحول و تعالی دادگستری کل استان‌ها» با تقدیر از معاون اول قوه قضائیه و معاون راهبردی قوه قضائیه، ضرورت برنامه‌محور بودن در دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون را مورد اشاره قرار داد و گفت: منظومه فکری مدیران در هر دستگاه، برنامه مدون و پیش‌رویی است که آن مجموعه و دستگاه را به اهداف، مقاصد و چشم‌انداز لازم می‌رساند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ضرورت برنامه‌محور بودن، گفت: از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه، هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد می‌کند و زنجیره برنامه‌ها ما را به اهداف و چشم‌اندازها می‌رساند.
وی در ادامه «اولویت‌بندی امورات» و «برنامه‌محور بودن اقدامات» را دو مورد از تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقطه قوت و مثبت برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضائیه که جهت اجرا، ابلاغ شد، آشنایی مدیران سراسر کشور با مقوله برنامه‌ریزی به‌صورت عملیاتی است.
القاصی تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که معمولاً مدیران ارشد درگیر اجرای آن نخواهند شد؛ اما شاخصه قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضائیه این است که مدیران ارشد نیز در اجرای برنامه‌ها به‌صورت میدانی دخیل و سهیم هستند.
ایجاد تفکر و روش مدیریتی، هدایت امور قضائی به سمت و سوی برنامه‌های منسجم و هدفمند، انتظام امور قضائی، اداری و مالی در قوه قضائیه، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های قوه قضائیه در جهت برنامه‌ریزی، امکان ایجاد هم‌افزایی در بخش‌های مختلف قوه قضائیه و توجه به اسناد بالادستی از جمله سند تحول تعالی قوه قضائیه از جمله نقاط برجسته و قابل توجه برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضائیه بود که رئیس کل دادگستری استان تهران مورد اشاره قرار داد.
وی در ادامه پیشنهاداتی را نیز در جهت تسهیل و تسریع در عملیاتی نمودن محورهای موجود در برنامه تحولی ۱۴۰۱ قوه قضائیه ارائه کرد. 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.