• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دختر افغانستانی؛ از مربیگری کاراته در ایران تا تداعی خاطرات پدرش در جنگ تحمیلی

  • 01 آبان 1401 - 12:14
دختر افغانستانی؛ از مربیگری کاراته در ایران تا تداعی خاطرات پدرش در جنگ تحمیلی

شکوفه جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری مسابقات کیوکوشین کاراته به میزبانی اهواز اظهار کرد: با ورزشکاران افغانستانی مقیم ایران در قالب تیم‌ملی کیوکوشین در این رویداد بین‌المللی شرکت کردیم که شامل ۱۹ ورزشکار خانم و ۱۶ ورزشکار آقا بودند.

وی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی کیوکوشین از سطح خوبی برخوردار بود و خوشبختانه این سبک در بین ورزشکاران افغانستانی علاقه‌مندان خاص خود را دارد و معتقدم در ۱۰ سال اخیر این سبک پیشرفت خوبی داشته و بر تعداد ورزشکاران آن افزوده شده است. به نظر من ورزشکاران افغانستانی خوبی برای سبک کیوکوشین کاراته WKFB تربیت شده اند که حتی در لیگ ایران نیز حضور پیدا کرده‌اند.

سرپرست تیم ملی کیوکوشین کاراته WKFB افغانستان گفت: خوشبختانه این سبک در ایران نیز بسیار قوی است و مسئولان مربوطه توانسته‌اند با برگزاری مسابقات مختلف رونق خوبی به این سبک بدهند.

وی که مقیم ایران است شرایط را برای ورزش در این کشور مناسب دانست.

جعفری خاطرنشان کرد: قرار است مهاجرین مقیم ایران برای فعالیت بهتر در سبک کیوکوشین کاراته WKFB سازماندهی بهتری شوند. خود من نیز در ایران به عنوان مربی فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های زندگی در ایران برای اولین بار است به اهواز سفر می‌کنم، گفت: این شهر را دوست داشتم و مردمان خوبی دارد. پدرم در هشت سال جنگ تحمیلی در اهواز بود و همیشه از این شهر برای ما تعریف می‌کرد و وقتی به همراه مادرم وارد شهر اهواز شدیم به او گفتم این همان شهری است که پدر در هشت سال جنگ تحمیلی در اینجا بود و همراه با ایرانی‌ها علیه رژیم بعث مبارزه کرد. پدرم پیش از اینکه ازدوداج کند از افغانستان به ایران آمد و در همین جا نیز ازدواج کرد. البته مادرم اهل کشور افغانستان است. خود من هم در همین‌جا به دنیا آمدم و از آن سال به بعد در ایران و در شهر شیراز ساکن هستم.

جعفری ادامه داد: به نظر من مردم کشور ایران و افغانستان از نظر فرهنگی به هم نزدیک هستند و تفاوت فرهنگی آنچنانی وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31461

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.