• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دختران والیبالیست‌ رها نمی‌شوند/زنجیره پشتوانه‌سازی قطع نخواهد شد

  • 25 خرداد 1401 - 12:46
دختران والیبالیست‌ رها نمی‌شوند/زنجیره پشتوانه‌سازی قطع نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران پس از کسب جایگاه هفتمی قهرمانی آسیا صبح چهارشنبه، ۲۵ خرداد به کشور بازگشت.

فریبا محمدیان با اشاره به رویکرد توسعه‌ای فدراسیون در حوزه والیبال زنان، در مورد عملکرد تیم نوجوانان در قهرمانی آسیا گفت: نتیجه در فرآیندی که ما طراحی کرده‌ایم، اهمیت دارد اما هدف بلندمدت‌تر فدراسیون باید محقق شود که لازمه آن استمرار پشتیبانی‌ها، تمرینات و اردوها است. مسابقات قهرمانی آسیا به شکل زنده بررسی شد و مجدد بررسی می‌شود. رقبایی داریم که طی حداقل ۱۱، ۱۲ دوره در این مسابقات شرکت کرده و در تمام این دوره‌ها جزو برترین‌ها بوده‌اند. بنابراین عبور از آنها زمان، حوصله و برنامه‌ریزی بلند مدت می‌خواهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی بلندمدت فدراسیون والیبال افزود: حضور بازیکنان در مسابقات بخشی از فرآیند بزرگ است. با آمدن مربی خارجی و انسجامی که بین کادر داخلی و مربی خارجی ما وجود دارد، سعی می‌کنیم شرایط را به شکل جهشی به سمت جلو پیش ببریم. اردوهای این بازیکنان ادامه پیدا می‌کند، به چند گروه طبقه‌بندی خواهند شد و در اردوهای رده‌های دیگر حضور پیدا می‌کنند. کادر فنی هم به این گروه بزرگ می‌پیوندد. قصد و تصمیم بر این است که فرایند توسعه والیبال زنان حمایت شود. فدراسیون برای این حمایت هزینه کرده است. از رئیس محترم فدراسیون، همه اعضای هیات رییسه که عزم خود را جزم کرده‌اند و همه کارشناسان عزیزی که در این فضا به ما مشاوره‌های مختلف می‌دهند و نقدها و تحلیل‌های منطقی و منصفانه‌ می‌کنند که ما را به سمت جلو ببرند، قدردانی می‌کنم. امیدوارم این کارشناسان کمک کنند تا این مسیر به سمتی پیش برود که تیم‌های رده‌ای ما واقعا پشتوانه باشند.

نایب‌رئیس زنان فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه با پایان مسابقات نگرانی از رها شدن بازیکنان نوجوانان وجود دارد، بیان کرد: بازی‌های تیم را نگاه کردیم و با سرمربی تیم بزرگسالان نشستی داشتیم. تعدادی از این بازیکنان چند روز دیگر به اردوی تیم بزرگسالان دعوت می‌شوند تا زنجیره پشتوانه‌سازی قطع نشود.‌ حتما جلسه‌ای با خانم شعبانیان خواهیم داشت و برنامه مقطعی او را می‌گیریم. این بازیکنان در استان های خودشان هم تمریناتی را توسط سرمربی انجام می‌دهند و به شکل اینتروال اردوهایی را خواهیم داشت تا ببینیم تمرینات انجام شده و آیا نیاز به آموزش خاص دارند.

وی افزود: جشنواره‌های مختلف و قهرمانی کشور را هم طراحی کرده‌ایم تا این بازیکنان در قالب تیم‌های استانی در آن شرکت کنند. بخشنامه لیگ را هم به گونه‌ای جلو برده ایم که باشگاه‌ها ملزم به دعوت این بازیکنان شوند. ضمن‌اینکه بخش معناداری از مربیانی که در باشگاه‌های ما هستند، مربیان خود این بازیکنان بوده‌اند و مجدد آنها را دعوت می‌کنند، یعنی این همکاری و مشارکت وجود دارد و بازیکنان رها نمی‌شوند. ما هم این نگرانی و دغدغه را درک می‌کنیم. این بازیکنان سرمایه‌های تیم ملی والیبال زنان هستند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23683

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.