• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دختران هاکی روی یخ تجهیزات را هم خودشان خریدند

  • 19 اردیبهشت 1402 - 13:55
دختران هاکی روی یخ تجهیزات را هم خودشان خریدند

به گزارش ایسنا، تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در اولین حضور خود در قهرمانی آسیا موفق شد مدال نقره این مسابقات را به دست بیاورد.
ملی‌پوشان ایران در این مسابقات مقابل هند، قرقیزستان، کویت، امارات و سنگاپور به پیروزی رسیدند و با شکست سه بر یک مقابل تایلند در فینال، نایب قهرمان شدند.
کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران در مورد روند شکل‌گیری و آماده‌سازی تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران به ایسنا گفت: تیم ملی هاکی روی یخ ایران با تاسیس پیست ایران‌مال تاسیس شد. برای شرکت در مسابقات هم نیاز به لیگ داشتیم که دو دوره لیگ برگزار کردیم. این اولین دوره حضور ایران در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه است.
او در این مورد افزود: قهرمانی آسیا و اقیانوسیه یک مسابقه است که تیم ها در دو سطح شرکت می‌کنند. از آنجایی که اولین دوره حضورمان بود از سطح دو وارد مسابقات شدیم اما به عنوان قهرمان این سطح به سطح یک رفتیم و تا فینال صعود کردیم.
صدقی با بیان اینکه بازیکنان هاکی روی یخ سه سال است که در اردوی تیم ملی هستند و سه ماه است که به صورت متمرکز زیر نظر فرزاد هوشیدری کار می‌کنند، ادامه داد: در این مدت مربیانی از روسیه، آلمان و اسلواکی با این تیم کار کردند. از آنجایی که در این سه سال نمی‌توانستیم در مسابقات حضور پیدا کنیم و مسابقات آسیا هم به دلیل کرونا برگزار نمی‌شد، در کاپ امارات شرکت کردیم که نایب قهرمان شدیم. همچنین در مسابقات کشورهای اسلامی هم نایب قهرمانی را به دست آوردیم. نتایج قهرمانی آسیا را هم دیدید.
او در مورد شکست مقابل تایلند در دیدار فینال گفت: تایلند از امتیاز میزبانی برخوردار بود و سابقه بیشتری داشت. از طرفی مساله دیگر هوای شرجی ۴۵ درجه و غذای اینجا بود و هواداران آنها هم که استادیوم را به آتش کشیده بودند. با این حال بازیکنان ما در یک بازی نزدیک و آبرومند سه بر یک نتیجه را واگذار کردند.
صدقی به حضور تیم هاکی روی یخ  زنان در مسابقات با هزینه بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: این رشته بدون پیست معنایی ندارد و سرمایه‌گذری ساخت پیست را بخش خصوصی انجام داده است. از طرفی خود بچه‌ها هزینه تجهیزاتشان را داده‌اند، هیچ حقوقی هم ندارند و با عشق این ورزش را دنبال می‌کنند. بدون هیچ کمکی از طرف دولت توانستند در قالب یک مجموعه خصوصی ­- مردمی نایب قهرمانی آسیا را به دست آوردند. بررسی این موضوع ارزشمند است که چقدر با سیستم‌های معمولمان پول خرج می‌کنیم و چه نتیجه‌ای می‌گیریم و در مقابل، در رشته‌ای که یک ریال سرمایه‌گذاری دولتی نداشته چه غرور ملی و شور و هیچانی در دختران سرزمین به وجود آمده است.
صدقی در پایان گفت: این نایب قهرمانی شروع کار این دختران است. در آسیا پنج تیم داریم که در سطح یک و دو جهانی شرکت می‌کنند و ما به دلایلی نمی‌توانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم اما مطمئن باشید سال آینده بین هفت تیمی که در آسیا شرکت می‌کنند با طلا برمی گردیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41703

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.