• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

دبی رودخانه دز افزایش می‌یابد / گردشگران از رودخانه فاصله بگیرند

  • 20 اسفند 1401 - 10:13
دبی رودخانه دز افزایش می‌یابد / گردشگران از رودخانه فاصله بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش دبی رودخانه دز لازم است میهمانان نوروزی مراقب باشند و از نزدیک شدن به ساحل رودخانه خودداری کنند.
وی افزود: تمهیدات لازم درخصوص مناطق در خطر اندیشیده شده و هشدارهای لازم داده شده است.
فرماندار ویژه دزفول از شهروندان و گردشگران خواست، توجهی به هشدارهای غیررسمی نکنند و اخبار مربوطه را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.
وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در روز سه شنبه گذشته در استانداری خورستان افزود: در این نشست عنوان شد شرایط غیر قابل پیش بینی است ولی قرار است در نشست یکشنبه آینده گزارش جدیدی از وضعیت بارندگی‌ها و مخازن سدها بیان و تصمیمات جدیدی گرفته شود.
فرهمندپور خواستار همکاری مردم دزفول برای کنترل شرایط شد و گفت: شهروندان به افراد یا گردشگرانی که نکات ایمنی را در ساحل رودخانه دز رعایت نمی‌کنند، هشدار دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و همچنین بارش شدید باران در بالادست حوزه آبریز دز و افزایش دبی رودخانه دز، شهروندان از تردد در جاده ساحلی و همچنین قرار گرفتن در بوستان‌های ساحلی دزفول تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
همچنین در این اطلاعیه از عشایر خواسته شده تا از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و جابجایی دام‌ها خودداری کنند.
هواشناسی خوزستان روز جمعه با صدور هشدار زرد اعلام کرد: ورود ۲ سامانه بارشی و همچنین بالابودن شاخص‌های ناپایداری سبب رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب نقاط استان و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.