• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دبیرکل ناتو همه‌پرسی در شرق اوکراین را «ساختگی» خواند

  • 02 مهر 1401 - 12:11
دبیرکل ناتو همه‌پرسی در شرق اوکراین را «ساختگی» خواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همه‌پرسی در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا را ساختگی خواند و مدعی شد که این رفراندوم، تنها به «تشدید جنگ» می‌انجامد.
استولتنبرگ درباره این موضوع اظهار داشت: پاسخ ما یعنی پاسخ ناتو، افزایش حمایت (از اوکراین) است. بهترین راه برای پایان این جنگ، تقویت اوکراین در میدان نبرد است تا از این طریق آنها بتوانند در مقطعی، گرد هم جمع شده و به راه‌حلی دست پیدا کنند؛ راه‌حلی قابل قبول برای کی‌یف که حاکمیت اوکراین را به عنوان کشوری مستقل در اروپا، حفظ کند.
این همه‌پرسی‌ها در حالی برگزار می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته فرمان بسیج حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره این کشور را صادر کرد.
شماری از سران کشورهای غربی از همین حالا مخالفت خود را با رأی‌گیری جاری در مناطق مذکور اعلام کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچون استولتنبرگ، این همه‌پرسی را «ساختگی و غیرقابل پذیرش» خوانده است.
برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون از دیروز جمعه آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.