• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دبیرکل ناتو سفرش به آلمان را لغو کرد

  • 19 خرداد 1401 - 12:43
دبیرکل ناتو سفرش به آلمان را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، سفر خود به برلین را که طی آن قرار بود با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دیدار کند، لغو کرده و دلیل این مسئله نیز اعلام نشده است.

در بیانیه وزارت دفاع آلمان در این باره آمده است: دبیرکل ناتو اعلام کرد که به طور غیرمنتظره سفر خود به برلین را لغو کرده است.

در اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر صدراعظم آلمان در حدود یک ساعت پیش، به جلسه توجیهی با استولتنبرگ اشاره شده بود که قرار بود ساعت ۱۲:۰۰ (به وقت محلی) در برلین برگزار شود. علاوه بر دیدار با شولتز، دیدار با «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان نیز در برنامه سفر استولتنبرگ بود.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که دیدار دبیرکل ناتو با مقامات آلمانی بیشتر حول محور ارسال تجهیزات این کشور به اوکراین بوده است.

پیشتر شولتز گفته بود که آلمان به تامین تسلیحات اوکراین از جمله تسلیحات سنگین ادامه خواهد داد. همزمان، روزنامه آلمانی «اشپیگل» گزارش داد که با وجود اظهارات شگفت انگیز صدراعظم آلمان، برلین هنوز هیچ سلاح سنگین جدیدی به اوکراین ارسال نکرده است.

«رابرت هابک» معاون صدراعظم آلمان نیز خاطرنشان کرد که آلمان اقدامات کافی را در چارچوب کمک نظامی به اوکراین انجام می دهد، اما نمی تواند تمام خواسته های کی یف را برآورده کند.

همزمان مقامات اوکراینی نیز مسئله ارسال تسلیحات آلمان به این کشور را مورد انتقاد قرار داده اند. چندی پیش رسانه اعلام کردند که مقامات کی یف به کنایه گفته اند که اوکراین هنوز کلاه خود های ارسالی آلمان را دریافت نکرده است. سفیر اوکراین در آلمان نیز با انتشار عکسی طنزآمیز از روند کند ارسال تسلیحات از برلین به کی یف انتقاد کرده بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.