• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

دارنده کرسی جهانی در دوران تعلیق هیچ کمکی به جودو ایران نکرد

  • 30 تیر 1401 - 0:37
دارنده کرسی جهانی در دوران تعلیق هیچ کمکی به جودو ایران نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع سالیانه فدراسیون جودو امروز ۲۹ تیرماه در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور محمدرضا پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و به عنوان رئیس مجمع، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، محمد صابر گرایلی نایب رئیس فدراسیون، مریم بهاروند نایب رئیس بانوان و اعضا مجمع برگزار شد.

در آغاز مجمع، به رسم یادبود، کلیپی از شادروان سردار عصار عضو هیأت رئیسه فدراسیون و رئیس شورای راهبردی دفاع شخصی کشور و مرحوم آرش آقایی قهرمان تیم ملی جودو پخش شد.

در این جلسه گزارش بازرس، حسابرس و عملکرد سالیانه ارائه و تصویب شد. ضمن اینکه تکتم بیدل با کسب ۳۴ رأی به عنوان کارشناس خبره، شاهین امیر عظیمی با کسب ۳۲ رأی به عنوان نماینده باشگاه‌ها، عباس سلگی با کسب ۲۳ رأی به عنوان نماینده هیأت‌های استانی در هیأت رئیسه انتخاب شدند.

در پایان این مجمع آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه خدا را شکر هیچ مسئله‌ای در مجمع نداشتیم افزود: گزارش بازرسی خزانه دار و عملکرد فدراسیون ارائه و تصویب شد. تصمیماتی که باید گرفته می‌شد با اکثریت آرا تصویب شد و این افتخار بزرگی است که مجمع ما به نمایندگی از جودو ایران همدل و متحد هستند و انصافاً اگر همدلی و همراهی این عزیزان نبود بنده نمی‌توانستم امور فدراسیون زا پیش ببرم

وی افزود: شرایط سختی با وجود تعلیق ظالمانه بر فدراسیون گذشت و خدا را شکر امروز یک خانواده ۱۰۰ هزار نفری را در جودو داریم و با وجود کرونا و تعلیق این ۶۰ هزار جودوکار به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت، کارهای خوبی در این مدت در فدراسیون انجام شده است. امروز قصد داشتیم افتتاح آکادمی جودو را داشته با که به دلیل شرایط اقتصادی دو هفته‌ای به تأخیر افتاد و ان شالله به زودی این کار مهم در جودو کشور اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم که حمایت خوبی داشتند از جودو داشتند، البته انتظار این را داشتیم که حمایت جدی تری داشته باشیم. ما در بحث بودجه مظلوم واقع شدیم و امیدواریم که نگاه ویژه‌ای داشته باشند، از شخص سجادی و صالحی‌امیری تشکر می‌کنم بابت رایزنی‌هایی که در لوزان برای جودو ایران داشتند و ان‌شاءالله تیم ما با قدرت در بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش تیمی و انفرادی شرکت خواهد کرد که این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای ما بود.

میراسماعیلی افزود: من انتظار داشتم که در این شرایط سخت چند سال اخیر، از سوی کرسی جودو ایران در فدراسیون جهانی کمک و حمایتی را شاهد باشیم که متأسفانه این چنین نشد و هیچ قدمی برای رفع تعلیق برداشته نشد و همین موضوع نیز توسط اعضای مجمع به عنوان یک گلایه مطرح کردید و دوستان خواستار ورود وزارت به موضوع و برخورد با یکسری افرادی حاشیه ساز شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه منظور وی از کرسی بین‌المللی محمد درخشان بوده است؟ گفت: به عنوان رئیس فدراسیون سعی می‌کنم حرمت همه افراد را حفظ کنم اما همراهی و چیزی که انتظار همه ما بود تا دفاع جانانه‌ای از جودو ایران صورت نگرفت. از سجادی و تیم جدید تشکر می‌کنم که یکی از دغدغه‌هایش این بود که حمایت قاطع کنند و این دلگرمی بسیار خوبی برای ما بود و همین رایزنی‌ها بود که رئیس اتحادیه آسیا پدرانه به ما کمک کرد و همیشه حامی ما بود. نامه‌ای هم که رئیس فدراسیون جهانی برای حضور ما در بازی‌های کشورهای اسلامی ارسال کرد، یک موفقیت بزرگ برای جودو بود. بعد از ۶ دوره در تمدید اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش، ۲۹ جولای منتظر رأی دادگاه هستیم و فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی نیفتد رأی قطعی صادر خواهد شد.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار مهر در خصوص اینکه اگر رأی قطعی برای تداوم محرومیت صادر نشود احتمال حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک و جهانی با پرچم IOC وجود دارد یا خیر گفت: حرمت پرچم کشور ما بیشتر از این است که بخواهیم با پرچم IOC در مسابقات شرکت کنیم. در این خصوص تحت شرایطی می‌توانیم در این رویدادها شرکت کنیم که ان شاالله بعد از اعلام رأی دادگاه اعلام می‌کنم. نکته مهم اینکه تاریخ جدید بازی‌های کشورهای بعد از تاریخ تعلیق فدراسیون جودو است که یک خبر بسیار خوب بود و ما حتی با وجود اینکه یک سال آینده هم در تعلیق به سر ببریم تیم ملی ما می‌تواند در بازی‌های آسیایی شرکت کند و این یک موفقیت بزرگ برای ما است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.