• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

«خیز» هندبال ایران برای قهرمانی آسیا/ امید به «پرفسور اسپانیایی»

  • 31 مرداد 1400 - 8:47
«خیز» هندبال ایران برای قهرمانی آسیا/ امید به «پرفسور اسپانیایی»

به گزارش مهر، اولین اردوی تیم ملی هندبال مردان کشورمان بعد از یکسال و نیم با هدف آماده سازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از روز ۲۹ مردادماه و با حضور ۲۹ ورزشکار در تهران آغاز شد.

این اردو در حالی آغاز شد که مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی به عنوان نهمین مربی خارجی از شنبه هفته قبل با ورود به تهران در سالن بازی‌های لیگ برتر حاضر شد و با تماشای بازی‌ها ۲۹ نفر را انتخاب کرد تا بتواند اردوی تیم ملی را زودتر تشکیل دهد. وی همچنین در حاشیه این لیگ اعضای کادرفنی خود را هم از مربیان داخلی انتخاب کرد.

کیوان صادقی به عنوان مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان مربی، فرید علیمرادی به عنوان مربی دروازه بانان و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست، مانوئل مونتایا را در امر هدایت تیم ملی هندبال کشورمان همراهی می‌کنند.

«خیز» هندبال ایران برای قهرمانی آسیا/ امید به «پرفسور اسپانیایی»

همین طور علی رحیمی – محمد سیاوشی – فواد فرهادی -مجتبی حیدرپور – محمد صفری – محمدرضا کاظمی – یونس آثاری – محمد قاسمی – میلاد قلندری – محمد کیانی – سلامان بربط – محسن کرمیان -کیارش طاهری – یاسین کبیریان – محمد بهنام نیا – کامیار طاهری – رضا شجاعی – رضا یادگاری – شهاب صادق زاده – افشین صادقی – مهران رهنما- حسین جهانی – جلال کیانی – پوریا فتاحی – ابوالفضل افضل نیا – بهرام رستمی – احسان ابویی مهران حسینی – حمید حکیمیان نفرات دعوت شده به این اردو را تشکیل می‌دهند.

قرار است ملی پوشان تا هشتم شهریورماه در تالار هندبال شهید سلیمانی تمرین کنند. با برگزاری این اردو قطعاً این مربی تکلیف خود را برای برگزاری و ادامه اردوها و برنامه‌های تدارکاتی خواهد دانست و باید دید در پایان این راه آیا هندبال کشورمان به خواسته خود می‌رسد یا خیر؟

تیم ملی کشورمان طی سالهای گذشته یک بار در سال ۲۰۱۶ در منامه بحرین با هدایت اسماعیلاجیچ بر سکوی پنجم آسیا ایستاد. این تیم در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات کره جنوبی با هدایت ماچک باز هم رده پنجم را تکرار کرد. بعد از آن در مسابقات ۲۰۲۰ کویت به سرمربیگری علیرضا حبیبی ششم شد.

هندبال ایران امیدوار است که بعد از سال‌ها روی سکو ایستاده و راهی مسابقات جهانی شود. پس از اینکه تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کویت با اختلاف یک امتیاز از راهیابی به نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی بازماند، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، با تشکیل و نظر کمیته فنی تصمیم به جذب یک مربی با دانش و تجربه بین المللی در سطح هندبال جهان گرفت و با تشکیل چند تیم مذاکره کننده به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مربیان هندبال دنیا که شرایط حضور در تهران را داشتند، مذاکره کرد که از شاخص ترین آنها می‌توان به آرون کریستن سن، فرناندو باربیتو دلگادو، اسلاوکو گولوژا، دیوید دیویس کاما را، زلاتکو بابیچ، ولادیمیر سولا و میشل بیگلر اشاره کرد.

پاکدل که در طی سه سال حضورش در رأس این فدراسیون بارها گفته بود که قصد دارد مربی خوبی را در رأس تیم ملی قرار دهد این بار موفق شد به وعده خود عمل کند. به گفته بسیاری از اهالی هندبال، ایران می‌تواند با «فرناندز» اسپانیایی به روزهای خوب خود بازگردد.

«خیز» هندبال ایران برای قهرمانی آسیا/ امید به «پرفسور اسپانیایی»

فرناندز با حضور در ایران امیدها برای موفقیت هندبال را افزایش داده است

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال ایران متولد سال ۱۹۵۹ در بارسلون اسپانیا، دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه بارسلونا، استاد تمام دانشگاه بارسلون و بالاترین درجه مربیگری کشور اسپانیا و مستر کوچ اروپا است.

‎علاوه بر حضور چند ساله وی همراه با دستیابی به افتخارات متعدد از جمله کسب قهرمانی جهان و قهرمانی سوپرکاپ اروپا در زمان حضورش به عنوان کمک مربی تیم ملی اسپانیا، شناخت کامل هندبال آسیا با توجه به تجربه حضورش در کنار والرو ریورای صاحب نام و افسانه‌ای به مدت شش سال در تیم ملی قطر را می‌توان از نقاط قوت این مربی عنوان کرد که در کسوت مربی در مسابقات بزرگی چون قهرمانی جهان و المپیک تجربه حضور و کسب عناوین مختلف جهانی و بین المللی درخشانی را دارد.

وی نه تنها چندین قهرمانی همراه با تیم‌های اسپانیایی در کارنامه خود دارد بلکه طی سالهای حضورش در تیم ملی قطر موفق شده این تیم را در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قهرمان آسیا کند. کسب طلای بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴ اینچئون، دو بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان و حتی کسب عنوان نایب قهرمانی جهان و حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برای اولین بار با این تیم از افتخارات وی محسوب می‌شود.

پرفسور آشنایی خوبی با هندبال قاره آسیا دارد. وی گفته که از بازیکنان لژیونر ایران شناخت دارد و با تماشای تمامی بازی‌های لیگ نفرات داخلی خود را هم انتخاب کرده است.

هندبال ایران امیدوار است که بتواند با حضور «فرناندز» به روزهای افول خود پایان دهد و با ایستادن روی سکوی قهرمانی آسیا بعد از سال‌ها دوباره طعم بازی در رقابت‌های جهانی را بچشد.

مسابقات قهرمانی هندبال بزرگسالان مرد آسیا بهمن ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود و سه تیم اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست می‌آورند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.