• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خیال اسکوچیچ با برکناری عزیزی خادم راحت شد!/ دراگان در جام جهانی

  • 13 اسفند 1400 - 9:36
خیال اسکوچیچ با برکناری عزیزی خادم راحت شد!/ دراگان در جام جهانی

به گزارش ایسنا، دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی با تمام انتقادها، توانسته سریع‌ترین صعود ایران به جام‌های جهانی را رقم بزند. او به همراه تیمش توانست سه هفته زودتر از اتمام مرحله انتخابی، سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد و این موضوع، به معنی تمدید شدن خودکار قرارداد اسکوچیچ است.

براساس قراردادی که دو سال قبل و در بهمن ۱۳۹۸ منعقد شد، اسکوچیچ ماموریت داشت تیم ملی را تا جام جهانی قطر هدایت کند و به تبع این موضوع، قراردادش هم با موفقیت در هر مرحله تمدید می‌شد و حالا با صعود به جام جهانی، اسکوچیچ روی کاغذ تا آذر ۱۴۰۱ با تیم ملی قرار دارد.

مرحله نخست ماموریت اسکوچیچ با پشت سر گذاشتن بحران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در بحرین با موفقیت انجام شد. در نتیجه او فرصت پیدا کرد تا تیم ملی را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم همراه کند و با صعود به جام جهانی، او در دومین گام هم موفق بود و حالا می‌تواند سکان هدایت ایران را در قطر هم بر عهده داشته باشد.

حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران به تازگی درباره این موضوع سخن گفته است. او می‌گوید با صعود به جام جهانی، قرارداد اسکوچیچ تا پایان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تمدید شده و فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تایید کرده است.

به این ترتیب، خیال اسکوچیچ از نشستن روی نیمکت مربی‌گری ایران در قطر ۲۰۲۲ راحت است؛ اتفاقی که در دوران مدیریت شهاب‌الدین عزیزی خادم هیچ گاه رخ نداد و رئیس عزل شده این فدراسیون، همواره از پاسخ دادن درباره این سوال مهم که آیا اسکوچیچ در قطر هم سرمربی ایران است یا خیر، طفره می‌رفت.

پاسخ‌های ابهام برانگیز عزیزی خادم در مدت زمان یک سال گذشته، باعث نگرانی‌هایی از سوی اسکوچیچ هم شده بود و او در مصاحبه‌های مختلف و متعدد خود از حق مسلم خود برای هدایت ایران در جام جهانی سخن می‌گفت و هیچ‌گاه تا قبل از این با قاطعیت از داشتن قرارداد قطر سخن نگفته بود.

ولی با رفتن عزیزی خادم، هیات رئیسه کنونی فدراسیون و سرپرست این فدراسیون یعنی میرشاد ماجدی هم در دیدار با حمید استیلی، ابقای اسکوچیچ را در جام جهانی تایید کرده است. او چندی قبل و پیش از نشستن روی صندلی ریاست این فدراسیون، از معتبر بودن قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون تا پایان جام جهانی سخن گفته بود.

طی مدت زمان اخیر، احسان اصولی، سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم در پاسخ به این سوال در دوران پسا عزیزی خادم، از عملکرد عالی اسکوچیچ تمجید کرده بود و به این موضوع اشاره کرد بود که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با توجه به عملکرد بسیار خوب تیم ملی با اسکوچیچ، از حضور او روی نیمکت ایران در قطر حمایت می‌کند.

دراگان اسکوچیچ، در اولین تجربه مربی‌گری خود در به عنوان سرمربی تیم ملی، عملکرد ۱۴ پیروزی در ۱۵ بازی را به ثبت رسانده و تاکنون هیچ شکستی را متحمل نشده است. او توانسته در این مدت زمان تیم ملی ایران را تا رتبه بیست و یکم فیفا برساند و حالا این فرصت را دارد تا با نسلی از بازیکنان باتجربه و با استعداد، یکی از بهترین عملکردهای ایران در جام جهانی را به ثبت برساند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.