• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

خوردن اسفناج ریسک سرطان روده را کاهش می دهد

  • 13 مهر 1400 - 16:44
خوردن اسفناج ریسک سرطان روده را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، تحقیق قبلی نشان داده است که اسفناج دارای خواص ضدسرطانی روده است و ریسک سرطان روده را تا نصف کاهش می دهد.

مطالعه محققان دانشگاه A&M تگزاس نشان می دهد که این سبزی می تواند از رشد پولیپ در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ غیرژنتیکی یا ژنتیکی جلوگیری کند.

محققان، خواص ضد سرطانی اسفناج را تأیید کرده و نحوه تعامل این سبزی با باکتری های روده و ژنتیک را برای دستیابی به اثرات مفید آن مورد بررسی قرار دادند.

اسفناج از رشد پولیپ روده جلوگیری می کند. از همه موارد سرطان روده بزرگ، نوع خانوادگی و ارثی تنها ۱۰-۱۵ درصد را شامل می شود. وانگهی فقط ۵ تا ۱۰ درصد از پولیپ ها به سرطان روده بزرگ تبدیل می شوند.

سرطان روده ارثی منجر به رشد چندین و گاهی صدها پولیپ روده بزرگ غیرسرطانی می شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در نهایت نیاز به جراحی برای برداشتن روده بزرگ دارند و پس از آن از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی سمی (NSAIDs) برای جلوگیری از رشد پولیپ استفاده می کنند.

به گفته محققان، علم فعلی نشان می دهد که غذاها و نوشیدنی های شیرین باعث سرطان می شوند، در حالی که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش این خطرات مرتبط است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8061

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.