• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

خشن‌ترین جام‌های جهانی/ جام ۲۲ با کم‌ترین کارت قرمز

  • 01 دی 1401 - 12:09
خشن‌ترین جام‌های جهانی/ جام ۲۲ با کم‌ترین کارت قرمز

به گزارش ایسنا، جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار شد و در نهایت آرژانتین و لیونل مسی جام طلایی را به خانه بردند. آرژانتین پرهوادارترین تیم این مسابقات بود و تقریبا بسیاری از قهرمانی این تیم خوشحال شدند.

در سوی دیگر این جام، داوران هم دفعات کمتری از کارت قرمز استفاده کردند. در ۶۴ دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ فقط ۴ بار داورها از کارت قرمز استفاده کردند که این جام را به همراه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در زمره کم‌ترین جام‌های جهانی در دادن کارت قرمز از وقتی که ۳۲ تیم در مسابقات حضور دارند، قرار داده است.

از نکات جالب این مسابقات اهدای جام بازی جوانمردانه به انگلیس بود که در هیچ یک از بازی‌های خود در این مسابقات که شامل پنج دیدار شد، هیچ کارت زردی دریافت نکردند!

جام‌های جهانی ۱۹۷۰ مکزیک و ۱۹۵۰ برزیل داورها هیچ گاه از کارت‌های قرمز خود در طول مسابقات استفاده نکرده‌اند که یک رکورد منحصر به فرد محسوب می‌شود.

بازی تیم‌های پرتغال و هلند در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ که چهار کارت قرمز داشت و از آن به عنوان خشن‌ترین بازی جام جهانی یاد می‌شود، به تنهایی از تعدادی از جام‌های جهانی بیش‌تر کارت قرمز داشته است.

هیچ بازیکنی از تیم ملی ایران هیچ گاه در جام جهانی کارت قرمز نگرفته است و در دیدارهای ایران در این مسابقات که شامل ۱۸ مسابقه می‌شود، فقط وین هنسی، دروازه‌بان ولز اخراج شده است که مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ است.

جدول خشن‌ترین جام‌های جهانی به شرح زیر است:



انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36072

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.