• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

خرید ورق بیلت فولاد فنر خوزستان

  • 12 مهر 1401 - 0:47
خرید ورق بیلت فولاد فنر خوزستان

یکی از انواع شمش که در صنعت فولاد مصرف زیادی را به همراه دارد بیلت می باشد که همانطور که در سایت آراد برندینگ به آن پرداختیم در صنایع فولاد خوزستان قیمت آن تعیین می گردد، این محصول یعنی بیلت که به آن شمشال هم می گویند با سطح شکل دایره و یا مربع در بازار آهن آلات طرفداران بسیار زیادی دارد که عمدتا برای تولید میله گرد و یا سیم مفتول مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول در بیشتر موارد با روشهای کوره بلند و قوس الکتریکی و در موارد اندکی هم با روش اکستروژن برای تولید آماده خواهد شد، در دو روش قوس الکتریکی و کوره بلند آهن نابی که از جداسازی مواد زائد به دست می آید را ذوب می کنند و در قالبهای مشخص شده می ریزند تا به صورت شمش فولادی مورد استفاده قرار گیرد

استفاده از روکش کروم و دیگر روشها در یک عملیاتی باعث می شود تا مقدار سختی شمشال بیشتر شود که انجام این عمل برای استقامت در مقابل خوردگی و همچنین طول عمر بیشتر آن اثر گذار خواهد بود.

قبل از اینکه بخواهند از بیلت استفاده کنند آنها را وارد یک سری مراحل برای تولید می کنند که در این مرحله کاربرد محدودی خواهند داشت، همچنین قبل از استفاده باید شکل مورد نظر را به خود بگیرد، انعطاف پذیری و قدرت این قطعه فولادی را ریخته گری صحیح آن مشخص خواهد کرد.

در صنعت فولاد کشور این نوع از شمش فولادی را طبق استانداردهای روسی برای عرضه آماده می کنند که این قطعه در تولید تیرآهن و نبشی هم کاربرد خواهند داشت.

بیلت فولاد خوزستان

با استفاده از نوعی ریخته گری که به گریز از مرکز معروف است به جهت رسیدن به یک فرم متالورژی دقیق در کارخانه فولاد خوزستان تولید شمشال و یا همان بیلت انجام می شود.

شکل دانه ای این قطعه فولادی که به صورت خاص می باشد این امکان را مهیا می کند که فلز با پیچیدگی خاصی در یک فرآیند مورد پردازش قرار بگیرد.

هنگام تولید میله گرد با استفاده از بیلت مقدار کربنی که در شمش وجود دارد جز موارد مهم به حساب می آید که باید مورد توجه قرار بگیرد، چنانچه نیاز به تولید در اندازه های کوچک تر باشد میزان کربن باید کمتر باشد دلیلش هم می تواند نرم بودن در این سایز باشد.

شمشی که به روشccmتولید می شود در صنعت فولاد در نقاط مختلف جهان تولید می شود تا مصرف کننده بتواند در صنعت ساختمان و همچنین دیگر موارد آن را مورد استفاده قرار دهد.

یکی از روشهای تهیه بیلت فولاد خوزستان استفاده از کوره بلند می باشد که در این روش سنگ آهن استخراج شده را همراه با کک و آهک هیدراته درون کوره قرار می دهند سپس آهن خامی که حاصل می شود را برای بدست آوردن فولاد خام جهت عملیات جداسازی از ناخالصیهایی مثل کربن آماده می کنند، ذکر این نکته هم ضروری می باشد که جداسازی توسط اکسیژن انجام می شود.

در مرحله انتهایی مواد مذابی را که از آهن خام بدست آمده را درون قالب قرار می دهند سپس با استفاده از پاشش آب بر روی آنها اقدام به سرد کردن می کنند تا بتوانند شمشی که از قالب خارج می شود را به صورت دلخواه برش دهند.

خرید ورق فولاد فنر

یکی دیگر از ورقهای فولادی که با استفاده از تکنولوژی نورد گرم تولید می شود ورق فنر می باشد، قیمت خرید این محصول کمی بالاتر از سایر ورقها می باشد.

ورق روغنییکی از انواع نورد سرد می باشد و در جریان آن تولید می شود، این نوع ورق به دلیل آن که مواد اولیه آن حرارت نده است انعطاف پذیر نیست و در برابر شکل پذیری مقاوم است.

به منظور تولید ورقهای گالوانیزه و برخی لوله ها از این نوع ورق استفاده می شود، همچنین در ساخت برخی لوازم خانگی  به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند از ورق روغنی استفاده می شود.

ورق روغنی به سه دسته تقسیم می شوند، ورقهای معمولی که ST آن ۱۲، ورقهای نیمه کششی ST13 دارند و در نهایت ورقهای فوق کشش کهST آن ۱۴ می باشد.

ورق گالوانیزه از ورق روغنی تولید می شود که فرآیند تولید آن طولانی و زمان بر می باشد و در خرید ورق فولاد فنر باید به آن توجه داشته باشید، طی اتفاقاتی که برای فولاد در زمان تشکیل ورق گالوانیزه می افتد روی به عنوان آند و آهن نقش کاتد را می گیرند و در این صورت این ورق هیچ گاه دچار زنگ زدگی نمی شود.

برای ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، لوله های آب، کانال کولر، لوله بخاری و بسیاری از مصارف دیگر از این نوع ورق استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.