• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

خرید خرما کبکاب خشت بوشهر

  • 12 مهر 1401 - 0:54
خرید خرما کبکاب خشت بوشهر

برای بسیاری از افراد عطر و طعم خرمای خریداری شده بسیار‌ مهم است از این‌ رو معمولا خرمای کبکاب بوشهر را انتخاب می کنند مرکز تولید و‌ فروش این نوع خرما در استان بوشهر می باشد که محصولات این استان در تمام نقاط کشور عرضه می‌ شود و همه‌ ساله بخشی از بهترین محصولات خود را به کشورهای هم‌ جوار نیز صادر می کنند ما در این مقاله سعی به خصوصیات خرمای کبکاب بوشهر و عرضه گسترده آن د‌ر کشور می پردازیم.

با‌ توجه به عطر و طعم متفاوتی که انواع خرمای کبکاب دارد طرفداران آن نیز بسیار زیاد می باشد همین امر آن را به یکی از پر فروش ترین خرماهای موجود در بازار تبدیل کرده است فراورده های مختلفی هم از این نوع خرما تهیه می شود از جمله شیره خرما، چیپس خرما و دیگر محصولاتی که از آن تهیه می شود علاوه بر استفاده گسترده ای که از خود میوه خرما کبکاب صورت می گیرد از شیره آن نیز استفاده های بی شماری می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ضمنا شما عزیزان می توانید برای آشنایی با شیره خرما کبکاب و کیفیت آن به سایت مجموعه آراد برندینگ مراجعه نمایید.

بیشترین استفاده ای که از شیره و‌ فراورده های دیگر خرما کبکاب می شود در تهیه انواع کیک و‌ شیرینی و محصولات خوراکی است و شیره خرما به عنوان شیرین کننده و‌ طعم‌ دهنده غالب مطرح است به دلیل تقاضای زیادی که برای خرید خرمای کبکاب وجود دارد همواره تولید آن بیشتر‌ و‌ بیشتر می شود امروزه در بوشهر نخلستانهای وسیعی برای برداشت هر‌ چه بیشتر ‌خرما کبکاب به وجود آمده است تا پاسخگوی نیاز بازار باشند.

خرما کبکاب خشت

از فراوان ترین خرما های جنوب کشور می توان خرما کبکاب خشت شیره دار را نام برد. دیرینه شناسان نامی از خرما در الواح باستانی پنجاه قرن قبل یافته اند که نشان از قدمت این گیاه و میوه آن دارد

خوردن خرما کبکاب خشت در هنگام افطار و سحر بدلیل طبع خرما کبکاب در روایات اسلامی توصیه شده است چون برای رفع عطش و ممانعت از تشنگی روزه دار در طول روز بسیار موثر است. دین مبین اسلام برای آن که مردم را تشویق به خوردن خرما کند تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند خوردن خرما هنگام افطار را مستحب دانسته است.

از شاخ و برگ نخل خرما صنایع دستی زیبایی بافته می شود از جمله انواع حصیر، سبد، بادبزن و یا زیرانداز که معیشت بومیان مناطق نخل خیز از این راه تامین می شود.

در مناطق بیابانی از برگ نخل در ساخت خانه های پوشالی استفاده می کنند و با آن سقف می زنند، بدین ترتیب از آفتاب سوزان بیابان در امان می مانند و هم چنین از خنکای برگ و سایه آن استفاده می کنند.

صحرانشینان هسته خرما را خشک و آرد می کنند و با آن نان می پزند؛ هسته خرما را بو می دهند و از آن پودر قهوه خرما تهیه می کنند، گویا دم کرده هسته خرما بسیار خوشایند است و بوی مطبوعی دارد؛ حتی هسته خرما را چند روی در آب خیس می کنند و نوعی غذای مغذی برای شترها می شود.

خرید خرمای کبکاب بوشهر

میوه خرمای کبکاب در دسته خرما هایی است که صادرات می شود و چنانچه این خرما اصالت بهبهان خوزستان باشد علت اینکه شیره بیشتری و طعم و کیفیت بالاتری نسبت به سایر خرماها دارد مشهور و معروف است جالب تر اینکه شما عزیزان باید بدانید مجموعه رایکا ارتباط مستقیم با نخلستان های شهرستان بهبهان و سایر شهرهای استان خوزستان دارد به خاطر همین علت دلالان و واسطه گران را حذف و کالا را با قیمت حداقل ممکن به دست مصرف کنندگان نهایی خواهد رساند.

 تمامی این موارد باعث شده است تا خرید خرمای کبکاب بوشهر با روند بهتر و مطلوب تری دنبال شود.

برخی از برندها و فروشندگان برای افزایش ماندگاری،نوع گاز شیمیایی به میوه خرما می زنند و همچنین استفاده از این گاز ممکن است میوه خرما آن کیفیت و سلامت خود را از دست بدهد.این مجموعه با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز روز و مدرن خرما را از نخلستان توسط نیرو و کارگر جمع آوری کرده و حمل و انتقال داده و سر به بسته بندی می کند همچنین این مجموعه که طی سالهای گذشته توانسته رضایت مشتریان داخلی حتی خارج از کشور را کسب نماید شما می توانید خرمای کبکاب را در این مجموعه با قیمت کمتر خریداری کرده و با خیال راحت از کیفیت و کمیت این خرما اطمینان کامل حاصل نمایید. باید دقت کنید که خرما باید در مهر ماه برداشت شده باشد و اندازه خرمای کبکاب نسبتاً درشت باشد و باید شیرینی آن هم متوسط باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.