• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خروج ۱۱ قلمرو برون‌مرزی انگلیس از فهرست کشورهای «دوست» روسیه

  • 08 آبان 1401 - 12:51
خروج ۱۱ قلمرو برون‌مرزی انگلیس از فهرست کشورهای «دوست» روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ قلمرو فرامرزی انگلیس که از تحریم‌های لندن علیه مسکو حمایت کرده‌اند، به فهرست قلمروهای دشمن کشور روسیه اضافه شده‌اند.
در این بیانیه آمده است: ۱۱ قلمرو فرامرزی دیگر کشور انگلیس که به فهرست قلمروهای حامی تحریم‌های این کشور علیه روسیه اضافه شده، عبارتند از: برمودا، قلمرو جنوبگان انگلیس، قلمرو انگلیس در اقیانوس هند، جزایر کیمن، جزایر فالکلند، مونتسرات، جزایر پیت‌کرن، سن‌هلنا، اسنشن و تریستان دا کونا، جزایر جورجیا و ساندویچ جنوبی، آکروتیری و داکیلیا، جزایر تورکس و کایکوس.
در این پیام به این موضوع اشاره شده که در ابتدا در این فهرست تنها سه قلمرو تحت کنترل انگلیس قرار داشت: جزایر آنگویلا، جزایر ویرجین و جبرالطارق؛ بنابراین تمام ۱۴ قلمرو برون‌مرزی انگلیس حالا از فهرست کشورهای دوست روسیه خارج شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرسنل نیروی دریایی انگلیس در تخریب خطوط لوله نورد استریم دخالت داشته‌اند.
این دو خط لوله بزرگ زیر دریایی بالتیک که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شوند، ماه گذشته با «انفجارهایی قدرتمند» تخریب شده و آلمان، سوئد و دانمارک تحقیقات خود را درباره این انفجار که از آن به عنوان «خرابکاری» یاد می‌شود، آغاز کردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.