• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

خروج آمریکا از افغانستان یک فرار شرم آور و ننگین بود

  • 11 شهریور 1400 - 2:37
خروج آمریکا از افغانستان یک فرار شرم آور و ننگین بود

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس در سخنانی خروج آمریکا از افغانستان را شکستی عنوان کرد که به «فرار شرم آور و ننگین» تبدیل شد.

رئیس جمهور بلاروس در عین حال نتیجه گیری درباره افغانستان را زود ارزیابی کرده و گفته است شاید آمریکایی‌ها وارد یک بازی طولانی شده باشند. در این ارتباط، رهبر بلاروس گفت: نتیجه گیری جامع از رویدادهای افغانستان زود است زیرا ممکن است آمریکایی‌ها وارد یک بازی طولانی شده باشند.

لوکاشنکو همچنین باقی گذاشتن تسلحیات آمریکایی در افغانستان را مشکوک و عجیب عنوان کرد و گفت که آمریکا می‌بایست نیروهای خود را به کشورهای همسایه مانند تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان منتقل می‌کرد تا با گذاشتن تجهیزات خود در آنجا با آرامش منطقه را ترک می‌کرد.

روز دوشنبه نماینده رسمی جنبش طالبان اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

پنتاگون نیز پرواز آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از کابل را تأیید کرد.

از سوی دیگر پس از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل که نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله این کشور در افغانستان محسوب می‌شود، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اعلام پیروزی گفت که این موفقیت «به همه ما (افغان‌ها) تعلق دارد.»

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.