• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خردجمعی جای تک‌محوری را گرفت/دلیل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بوکس

  • 19 دی 1401 - 12:27
خردجمعی جای تک‌محوری را گرفت/دلیل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بوکس

فروتن گل آرا کارشناس بوکس و عضو شورای فنی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه اخیر این شورا و در پاسخ به این سوال که آیا در بین اعضای شورای فنی همه سلایق و عقیده ها وجود داشت گفت: صددرصد همینطور بوده است. به عنوان مثال آقایان شیری، نهتانی، امیری،استکی و مهدی پور از کادر فدراسیون قبلی بودند و سه نفر آنها به جلسه آمدند و مثل همه نظراتشان را عنوان کردند و در رای گیری هم شرکت داشتند. جامعه و شاکله بوکس همین افرادی هستند که در جلسه حضور داشتند و این اتفاق بسیار مبارکی است که البته طبیعی است بعضی آن را نپسندند.
توانایی مربی را دانشش مشخص می کند نه سن و سالش
وی افزود: متاسفانه رئیس سابق فدراسیون بوکس مورد تایید خانواده بوکس نبود بلکه توسط برخی که خودش چینش کرده بود انتخاب شد که همان ها نیز پشیمان هستند. اعضای شورای فنی همگی صاحبان عناوین و مدال های آسیایی و بین المللی و جهانی بوده و سابقه حضور در رقابتهای مهمی همچون المپیک را دارند.
وی در خصوص هجمه برخی افراد به انتخاب نهرودی به عنوان سرمربی تیم ملی و اینکه ایشان عمل باز قلب داشته اند گفت: متاسفم برای برخی که ناچارند برای موجه نشان دادن خود دروغ بگویند. مگر آقای نهرودی می خواهد روی رینگ برود ؟ ایشان قرار است برنامه تمرینی را طراحی کند. خیلی از مربیان مطرح و موفق دنیا حتی در رشته ای مثل فوتبال که حداقل ۹۰ دقیقه به طول می انجامد هم سن و سال آقای نهرودی هستند. توانایی مربی را دانشش مشخص می کند نه سن و سالش. ضمن اینکه آقای نهرودی آمده تا مرحله گذار را بدون هیچ حاشیه ای طی کند.
نتیجه فنی آقای استکی قابل قبول شورای فنی نبود
ملی پوش سابق بوکس گفت: بعد از پناهندگی آقای ثوری نظر مخالف جمعی روی آقای استکی بود اما از بعد فنی هم ایشان مثلا در آخرین تورنمنت نتیجه مطلوبی کسب نکردند و در رقابتهای آسیایی در میان ۲۸ تیم به رتبه چهاردهم رسید. تعجب می کنم که برخی فکر می کنند جایگاه سرمربی گری همیشگی است. با بهترین شیوه و خرد جمعی تصمیم گیری می شود و باز هجمه درست می کنند.
گل آرا تصریح کرد: آقای حسینی سرپرست فدراسیون که خود از قهرمانان به نام و المپین های مطرح بوکس است و همچنین آقای موسوی مدیر تیم های ملی که ایشان هم از قهرمانان این رشته و دارای مدال جهانی است بارها در این جلسه از آقای استکی و زحماتش در تیم ملی قدردانی کردند. حتی با وجود غیبت عجیب آقای استکی اسم ایشان را هم در بین گزینه های سرمربی گری آوردند که حقی از کسی تضییع نشود.

سرپرست فدراسیون بی نظر بود و در رای گیری شرکت نکرد
عضو شورای فنی ادامه داد: این شورای فنی بوکس در تاریخ بوکس وجود نداشته است چون متشکل از پیشکسوتان قهرمانان این رشته بود ، این ها داشته های بوکس کشور هستند و چه کسی به نبودنش معترض است؟ موافق و مختلف دور یک میز جمع شدند و ۱۶ رای از ۱۶ رای به آقای نهرودی رای دادند. اگر کسی مخالف بود رای منفی می داد یا به آقای استکی رای می داد چون هیچ رودربایستی و تعارفی در جلسه وجود نداشت. آقایان استکی و مهدی پور هم به جلسه دعوت بودند اما نمیدانیم چرا نیامدند.
وی در پاسخ به این سوال که می گویند نتیجه از پیش تعیین شده بود گفت: کدام از پیش تعیین شدن؟ حتی سرپرست فدراسیون که خودش عناوینش برای اعتبار یک فدراسیون کافی است گفت هیچ دخالتی نمی کند چون سرپرست فدراسیون است. هرکس حدود ۱۵ دقیقه صحبت کرد و جلسه حدودا سه ساعت و نیم به طول انجامید. اگر چیزی از پیش تعیین شده باشد به ده دقیقه هم نمی کشد مثل تصمیماتی که در فدراسیون قبلی گرفته می شد.
کسب چهار سهمیه المپیک در زمان نهرودی هرگز تکرار نشد
گل آرا در خصوص سطح فنی نهرودی گفت: همه افرادی که در جلسه بودند از مرتضی شیری گرفته تا من و ستارپور و مظاهری و روزبهانی و .. همه شاگردان آقای نهرودی بودیم. ما مدال هایمان را با آقای نهرودی کسب کردیم حتی آقای حسینی و موسوی هم به همین صورت بودند. مگر می شود دانش آقای نهرودی را انکار کرد؟ آقای نهرودی در آخرین حضورش در تیم ملی چهار سهمیه المپیک کسب کرد اتفاقی که هرگز تکرار نشد.
کاش آقای استکی هم به جلسه شورای فنی می آمد
کارشناس بوکس گفت: کاش آقای استکی به جلسه می آمدند و از عملکرد خودشان دفاع می کردند. این افراد در شورای فنی تمام داشته های بوکس هستند. قرار نیست رئیس فدراسیون یا یک نفر در مورد کادر فنی نظر بدهد. اتفاقا باید خرد جمعی و افرادی که صاحب نظر و کارشناس هستند عملکرد کادر فنی را بررسی کنند.مگر می شود چشم روی نام این افراد بزرگ در شورای فنی بست. اگر قرار است کسی نظر دهد این افراد شایسته ترین هستند.
وی تاکید کرد: دوستان سه چهار سال در کادر فنی تیم ملی از طرف فدراسیون قبل قرار گرفته بودند و اگر عملکردشان مورد قبول جامعه کارشناس و متخصص بوکس بود می بایست از ۱۶ نفر حداقل ۵ نفر به آقای استکی رای می دادند. این جلسه مهمانی خانوادگی نبود بلکه تصمیم گیری درباره سکان هدایت تیم ملی بود.
یکی از نقدهای فدراسیون قبل، تک محوری بود
گل آرا با انتقاد از فدراسیون ثوری گفت: یکی از مهمترین نقدهای خانواده بوکس و قهرمانانش تک محور بودن فدراسیون بود. خرد جمعی وجود نداشت و یک نفر تصمیم می گرفت و بقیه مجری بودند و کسی حق مخالفت هم نداشت. حالا شرایطی پیش آمده که نظر هر یک نفر مهم است و این بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: افرادی که در شورای فنی حضور داشتند زندگی شان را برای این رشته گذاشتند و آینده آن برایشان مهم است. اگر بوکس با این خرد جمعی پیش برود دیگر به بن بست نمی خورد. این دقیقا همان چیزی است که خانواده بوکس می خواهد. هیات ها نیز که بازوان فدراسیون هستند قطعا با این روند راضی تر هستند چرا که دیگر فدراسیون، تک قطبی و سلیقه ای اداره نمی شود . امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که در انتخابات فدراسیون گزینه ای به ریاست برسد که منافع بوکس را به منافع خودش ارجح بداند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37153

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.