• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خانه تکانی در تیم ملی والیبال زنان ایران/ تحول در راه است

  • 06 اسفند 1400 - 11:44
خانه تکانی در تیم ملی والیبال زنان ایران/ تحول در راه است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال زنان که «الساندرا کمپدلی» سکان هدایت آن را دست گرفته است در حال خانه تکانی است. سرمربی ایتالیایی نخستین مرحله اردوهای ملی را از اول اسفندماه با دعوت از بازیکنان لیگ دسته یک آغاز کرد.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های دسته یک زنان کشور از ۲۵ دی‌ماه با حضور ۳۳ تیم آغاز شد و روز یکشنبه ۲۴ بهمن با قهرمانی سریک گنبد به پایان رسید. تیم‌های علی‌بابا اصفهان و ستارگان درخشان تربت حیدریه نیز به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

الساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی زنان دیدارهای مختلفی از این رقابت‌ها را نظاره‌گر بود و با مشورت مربیان لیگ دسته یک، ۵۰ بازیکن برتر را به نخستین اردوی انتخابی تیم ملی دعوت کرد. دعوت شدگان به اردوی انتخابی تیم ملی زنان در دو گروه تمرینات خود را زیر نظر «اله» پیگیری می‌کنند تا بهترین‌ها به اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت شوند.

تیم ملی والیبال زنان سال هاست با بازیکنان تثبیت شده مسیر خود را ادامه داده است و فقط در برهه‌ای کوتاه و در زمان حضور میترا شعبانیان در مسابقات انتخابی المپیک جوانگرایی صورت گرفت. این بار با حضور کمپدلی خانه تکانی اساسی در تیم ملی والیبال زنان ایران در حال رقم خوردن است تا از تمام ظرفیت‌های والیبال استفاده شود و راه برای استعدادهای ناشناخته باز شود.

کمپدلی که در نخستین نشست خبری خود مدت زمان مشخصی برای ارتقا والیبال زنان ایران اعلام نکرد چرا که شناخت کافی از والیبال زنان ایران ندارد گفت: اهداف من در والیبال ایران دو بخش است. اول از همه ارتقای جایگاه والیبال ایران در آسیا و اطمینان از اینکه این ارتقا در آسیا پایدار بماند. برای ایجاد ساختار پایدار باید استعدادهای بیشتری پیدا کنیم و آن‌ها را پرورش دهیم. هدف دوم مرتبط با هدف نخست است و باید با کار مناسب در رده‌های سنی به این هدف دست یابیم تا تمام والیبال بانوان ایران پیشرفت کند.

وی ادامه داد: تنها قولی که می‌دهم این است که بهترین کار را برایشان انجام بدهم و هر آن‌چه در توانم هست انجام دهم تا جایگاه والیبال زنان ایران را به بهترین نحو بالا ببرم. قبل از اینکه به صورت عملی با بچه‌ها تمرین کنم نمی‌توانم قولی به شما بدهم.

اله گام نخست مسیر تحول را به خوبی برداشته است و با شناسایی استعدادهای لیگ دسته یک کار را آغاز کرده است. مدت قرارداد اله یک ساله است اما او تاکید داشت که کار پایه‌ای را آغاز می‌کند و برنامه‌ای تدوین خواهد کرد که حتی در صورت نبودش مسیر ادامه پیدا کند.

الساندرا کمپدلی از سوی «ولاسکو» سرمربی پیشین تیم ملی والیبال مردان به فدراسیون ایران معرفی شده است چرا که ولاسکو اعتقاد دارد اله می‌تواند به والیبال زنان ایران کمک کند. حضور او می‌تواند خون تازه‌ای به تیم والیبال زنان ایران تزریق کند، همانند کاری که ولاسکو با والیبال مردان انجام داد. در صورت اجرایی شدند برنامه‌های سرمربی ایتالیایی باید منتظر اتفاقات خوب در والیبال زنان باشیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17176

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.