• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان صدای آمریکا را درآورد

  • 21 بهمن 1400 - 23:29
حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان صدای آمریکا را درآورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت بایدن با انتشار بیانیه‌ای به حمله موشکی نیروهای مقاومت یمن به مواضعی در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

در بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمده است: ایالات متحده حمله امروز علیه (فرودگاه) ابها در عربستان سعودی را که منجر به زخمی شدن حداقل ده‌ها نفر شد، به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه، مشاور امنیت ملی آمریکا با طرح این موضوع که نیروهای انصارالله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند، همچنین گفت: ما با شرکای سعودی و بین‌المللی خود برای پاسخگویی به آنها همکاری خواهیم کرد. همانطور که رئیس جمهور دیروز به اعلیحضرت ملک سلمان گفت، ما متعهد به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در برابر این حملات هستیم. آمریکا پشت دوستان ما در منطقه خواهد بود.

این واکنش مشاور امنیت ملی بایدن پس از آن صورت گرفته که عصر پنجشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جزئیات عملیات پهپادی علیه فرودگاه ابها عربستان پرده برداشت. وی گفت: یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه «أبها» عربستان را هدف قرار دادیم.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات راهبردی علیه فرودگاه ابها به صورت پهپادی انجام شد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات از پهپاد «قاصف K۲» استفاده کردند.

وی افزود: عربستان سعودی مدت هاست که از فرودگاه ابها در حال انجام عملیات نظامی علیه غیرنظامیان یمن است. ما به اهالیِ ساکن اطراف فرودگاه ابها هشدار می‌دهیم که به هیچ وجه به این فرودگاه نزدیک نشوند چراکه هر لحظه در تیررس ما قرار دارد.

پیش از این، ائتلاف متجاوز سعودی اذعان کرده بود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه ابها را هدف حمله پهپادی قرار داده اند. با این حال، ائتلاف مذکور مدعی شده بود که توانسته است با حملات یمنی‌ها مقابله کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.