• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز مشکوک بود

  • 28 آذر 1400 - 23:29
حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز مشکوک بود

خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی کتائب حزب‌الله عراق، امروز یکشنبه گفت: طرف‌های مشکوک عملیات حمله به سفارت آمریکا را در زمان مشکوکی برای دستیابی به برنامه‌های خرابکارانه انجام دادند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که هدف قرار دادن سفارت آمریکا در واقع برای بر هم زدن کارت‌های بازی (زمین بازی) در عراق بوده است.

جعفر الحسینی معتقد است نوع و روش هدف‌گیری و بمباران غیرنظامیان به بهانه حمله به سفارت، نشان می‌دهد که ذینفع این حملات، دشمن آمریکایی است.

سخنگوی گردان‌های «حزب الله» عراق پیش از این اعلام کرده بود که مقاومت عراق به اماکن دیپلماتیک در بغداد حمله نمی‌کند.

بامداد یکشنبه رسانه‌های عراقی از شنیده شدن صدای انفجار در بغداد خبر دادند. در ابتدا کانال تلگرامی صابرین نیوز در خبری فوری اعلام کرد که این صدای انفجار در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. در ادامه رسانه‌های عراقی اعلام کردند که به دنبال این انفجار آژیرهای هشدار در منطقه سبز به صدا درآمده و و پدافند هوایی سفارت آمریکا در منطقه سبز فعال شده است. طبق گزارش صابرین نیوز، ۲ فروند راکت در نزدیکی پایگاه سوم توحید در داخل سفارت آمریکا در بغداد سقوط کرده است. در ادامه خبرگزاری روسی اسپوتنیک و صحیفة العراق الالکترونیه نیز این خبر را تأیید کردند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13080

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.