• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

حلالی: انتقادهایی به مهدوی‌کیا دارم اما باید حمایت شود

  • 18 خرداد 1401 - 10:37
حلالی: انتقادهایی به مهدوی‌کیا دارم اما باید حمایت شود

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف تیم ملی فوتبال امید از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: من کمابیش بازی‌ها را دیدم. نیمه دوم بازی با ازبکستان بسیار خوب بودیم و بهترین عملکرد خودمان را در طول این مسابقات به نمایش گذاشتیم. مثلا در بازی با ترکمنستان اصلا خوب نبودیم و بازیکنان نتوانستند به وظایف خود عمل کنند. در بازی با قطر که ورودی مسابقات بود، می‌توانستیم بهتر از این ظاهر شویم. در کل این بازیکنان بازی تدارکاتی زیادی انجام نمی‌دهند و به چنین مسابقاتی نیاز دارند.

این مربی فعال در رده‌های پایه گفت: مساله مهم این است که تمرکز ما در این رده سنی باید روی ارتقای سطح فنی بازیکنان باشد تا در آینده ۱۵ سال برای تیم ملی بازی کنند. پیشرفت و آموزش فوتبال باید فراتر از نتایج باشد. درست است که نتایج هم مهم است و باعث اعتماد به نفس بازیکنان می‌شود ولی باید یک کار اصولی کنیم و تعداد بازی‌های بین‌المللی این بازیکنان زیاد شود و وقتی در ۲۱ سالگی به بازی ملی می‌رسند، تجربه داشته باشند.

سرمربی سابق تیم امید پرسپولیس اظهار کرد: ما اول باید شایسته سالاری را ایجاد کنیم. اکثر انتصاب‌های ما روی روابط بوده و انگار یک فردی که به جایی می‌رسد، می‌خواهد خوبی دوستش را جبران کند و سمتی را به او می‌دهد. من نام افرادی را برای مربیگری تیم ملی جوانان شنیدم که ۱۰ سال است در رده پایه کار نکرده‌اند. اصلا چه فکری می‌کنند؟ وقتی پستی را می‌دهند، با خود می‌گویند یک مربی استقلالی و یک مربی پرسپولیسی باشد؟

حلالی ادامه داد: این افراد قابل احترام هستند اما می‌خواهیم آن رده سنی را نابود کنیم؟ وقتی مربی با رده سنی پایه هم نفس نشده، نمی‌تواند همراه شود. این بازیکنان نگرش متفاوتی با بازیکن بزرگسال دارد. یک مربی‌ که کل عمرش را در رده بزرگسالان بوده، چطور می‌تواند در رده پایه کار کند. به خدا این تصمیم‌ها غلط است.

بازیکن سابق تیم ملی درباره عملکرد مهدی مهدوی‌کیا گفت: به صورت شخصی انتقاداتی به او داشتم. درست است که او در رده پایه کار کرده اما می‌توانست از نوجوانان شروع کند و آرام آرام بالا بیاید. رده امید مهم ترین رده سنی در برای نتیجه گیری است. او در سنین پایه کار کرده بود و می‌توانست تجارب خود را از رده نوجوانان به بازیکنان منتقل کند. همه بحث نتیجه و کیفیت را می‌کنند. او این بازیکنان را نساخته و نمی‌داند در سه سال قبل کجا بودند. خیلی دوست داشتم مهدوی‌کیا دو، سه سالی در نوجوانان کار کند. همین بازیکنان را به جوانان ارتقا دهند.

او درباره اعتراض‌ها به مهدوی‌کیا در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: نباید تسویه حساب شخصی کنیم. صفحات مجازی کاملا مضر هستند. یکسری افراد هستند که اسم و مشخصاتشان در صفحه آن‌ها نیست. هر کسی با یک اسم هر چه می‌خواهد می‌گوید. این مسائل کمکی به ما نمی‌کند. شاید پنج سال باب میل فضای جامعه نباشیم اما باید کار درست را کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. در رده نوجوانان و جوانان باید نظارت دقیق داشته باشیم و مربی باکیفیت بگذارند. شاید در رده ملی جامی کسب نکنیم اما ۲۰، ۳۰ بازیکن را وارد پروسه ملی کنیم تا وقتی بازیکنی مصدوم شد، جایگزین خوبی باشد.

حلالی با بیان اینکه باید از مهدوی‌کیا حمایت شود گفت: نباید اول به به و چه چه کنیم و بعد از دور سنگ بزنیم. باید حمایت کنیم و شاید این افراد یک مقدار با کار تیمی موفقیت بیشتری داشته باشند. کیفیتی که از تیم ملی امید در نیمه دوم با ازبکستان دیدم، باعث امیدواری من است. ما موقعیت زیادی خلق کردیم و موقعیت هم دادیم. ازبکستانی که ۶ گل به قطر زد، تا دقیقه ۹۶ می‌توانست به ما ببازد. به نظرم این افکار و گروه باید حمایت شود. نظرم این نیست که هر روز تغییر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.