• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حضور شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی با ۱۰ بازیکن

  • 24 بهمن 1401 - 12:54
حضور شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی با ۱۰ بازیکن

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی و برای نخستین بار، شطرنجبازان آسیایی نیز با یکدیگر در قالب این رویداد رقابت خواهند داشت.
قرار است شطرنج ایران هم بخشی از ظرفیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص دهد. این ظرفیت برای ۱۰ شطرنجباز در نظر گرفته شده است.
بر این اساس مقرر شده تا فدراسیون شطرنج در هر دو بخش مردان و بانوان ترکیبی متشکل از ۵ بازیکن را برای این بازی‌ها در اختیار داشته باشد اما هنوز نفرات اعزامی نهایی نشده‌اند.
به گفته حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج تعیین نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی توسط کمیته فنی و بر اساس تصمیمات این کمیته انجام خواهد شد.
تامینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هر دو بخش مردان و بانوان بازیکنان شاخصی داریم که از ریتینگ بالایی هم برخوردار هستند و بر اساس آن جزو برترین‌های شطرنج ایران به حساب می آیند. از این حیث بازیکنانی مانند پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی و پویا ایدنی و مبینا علی نسب شطرنجبازان شاخص ایران هستند که می‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مجموع مبنا بر این است که با برگزاری رقابت‌های انتخابی، ترکیب تیم اعزامی مشخص شود اما امثال این بازیکنان که ریتینگ بالایی دارند بدون انتخابی در ترکیب قرار بگیرند به خصوص اینکه این بازیکنان در رقابت‌های مختلف سطح و توانایی خود را نشان داده‌اند مانند پرهام مقصودلو که در مسابقات تاتااستیل به عنوان ششم دست یافت. اما اختلاف نظرهایی هم وجود دارد و برخی تاکید دارند رقابت‌های انتخابی با حضور همه شطرنجبازان برگزار شود.
رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: در هر صورت کمیته فنی فدراسیون در مورد ترکیب شطرنجبازان اعزامی به مسابقات و اینکه این ترکیب با چه فرمولی و شیوه‌ای تعیین شود، تصمیم گیری خواهد کرد.
نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اول تا شانزدهم مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.