• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

حضور در تورنمنت ارمنستان برای بسکتبال ایران «دو سر برد» شد

  • 07 تیر 1401 - 12:45
حضور در تورنمنت ارمنستان برای بسکتبال ایران «دو سر برد» شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال ایران نوین که در تورنمنت چهارجانبه ارمنستان شرکت کرده بود در پایان این رقابت‌ها با مجموع ۲ برد مقابل سوریه و نماینده دانشگاهی آمریکا و یک شکست برابر میزبان به عنوان قهرمانی دست یافت و اینگونه اولین جام قهرمانی بسکتبال ایران در دوره ریاست جواد داوری به دست آمد.

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین تاکید دارد که حضور در تورنمنت بین المللی ارمنستان برای تیمش دو سر برد بود چراکه بازیکنانش که بعضاً پیشینه ای از حضور در میادین بین المللی نداشتند در این زمینه کسب تجربه کردند و هم اینکه کسب عنوان قهرمانی آنها را به هدف شأن برای کسب نتیجه هم رساند.

این مربی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره تأکیدی که در کادر فنی تیم ایران نوین و همچنین فدراسیون بسکتبال نسبت به مهیا شدن فرصت برای کسب تجربه بازیکنان این تیم وجود دارد، گفت: تمرین و اردو خوب است اما برای ارزیابی بهتر وضعیت اردونشینان لازم است که آنها در میادین تدارکاتی حاضر شوند تا اینگونه میزان پیشرفت شأن در کارهای انفرادی و تیمی ارزیابی شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و به خصوص با توجه به دغدغه‌ای که ریاست فدراسیون در مورد تیم ایران نوین دارد، تصمیم بر این شد در تورنمنت ارمنستان شرکت داشته باشیم. اتفاقاً تصمیم گیری برای این اعزام باعث شد بازیکنان خیلی باانگیزه تر تمرینات شأن را در تهران دنبال کنند. البته برای اعزام مشکلاتی وجود داشت اما ریاست فدراسیون، شخصاً پیگیر آنها شد و حتی با رایزنی او دیدار اول ما یک روز به تعویق افتاد تا هیچ مشکلی برای حضور نداشته باشیم.

اسلامی با اشاره به دیدارهایی که تیم بسکتبال ایران نوین در ارمنستان برگزار کرد و نتایج به دست آمده، تصریح کرد: در اولین بازی مقابل سوریه با اختلاف امتیاز بالا پیروز شدیم اما شرایط برای دیدار دوم کمی متفاوت شد. ارمنستان از بازیکنان دو ملیتی در ترکیب خود بهره می‌برد، این تیم یک مربی آمریکایی در اختیار دارد که تجربه مربیگری در NBA را هم دارا است. در کل شرایط برابر ارمنستان سخت بود به ویژه با حضور تماشاگران ارمنستانی، البته با این حال بازیکنان ایران خوب و هماهنگ عمل کردند.

حضور در تورنمنت ارمنستان برای بسکتبال ایران «دو سر برد» شد

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین خاطرنشان کرد: رقابت بازیکنان جوان ایران با ارمنستان پایاپای پیش رفت، تلاش مان این بود که با خطای تاکتیکی حمله آخر را در اختیار داشته باشیم و اینگونه فرصت را برای پیروزی خود مهیا کنیم اما در نهایت نتیجه را واگذار کردیم. جالب اینکه بعد از اتمام بازی، تماشاگران حاضر در سالن بازیکنان ما را خیلی زیاد تشویق کردند. حتی سرمربی ارمنستان هم از تیم ایران و عملکردی که برابر تیمش داشت، تمجید کرد.

وی با اشاره به بردی که تیم بسکتبال ایران نوین در آخرین دیدار تورنمنت بین المللی ارمنستان برابر تیم دانشگاهی از آمریکا به دست آورد، یادآور شد: در پایان بازی‌ها و با توجه به بردی که سوریه در دیدار پایانی برابر ارمنستان به دست آورد ما قهرمان شدیم. البته ریاست فدراسیون پیش از اعزام به تورنمنت ارمنستان و در کل در رابطه با تیم ایران نوین تاکید دارد که کسب نتیجه مهم نیست اما به هر حال قهرمانی که به دست آمد شرایط را برای تیم بهتر خواهد کرد.

اسلامی گفت: هدف ما از حضور در تورنمنت ارمنستان کسب تجربه و ارزیابی بازیکنان در شرایط مسابقه بود اما این تورنمنت برای مان دو سر برد شد؛ چراکه هم بازیکنان تیم که بعضاً پیشینه‌ای از حضور در میادین بین المللی نداشتند در این زمینه کسب تجربه کردند و از این حیث اهداف توسعه‌ای حاصل شد و هم اینکه به لحاظ نتیجه بهترین نتیجه ممکن به دست آمد. در کل اینکه از تورنمنت ارمنستان دست پُر بازگشتیم و این برای مان خیلی خوب است.

سرمربی تیم بسکتبال ایران زمین در مورد برنامه‌های پیش بینی شده برای این تیم گفت: هنوز یکی دو گروه از بازیکنان هستند که باید در اردوی تیم حاضر شوند تا مورد ارزیابی قرار بگیرند. از طرفی مردادماه هم مسابقات جوانان قهرمانی اسیا برگزار می‌شود. هفت هشت نفر از آن تیم در کنار دوازده سیزده نفر از بازیکنان ایران نوین ترکیب یک تیم را تشکیل خواهند داد که قرار است روی آن سرمایه گذاری شود تا هر سال تعداد بازیکن خروجی برای تیم ملی داشته باشد و تعدادی بازیکن ورودی که جایگزین آنها شوند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24531

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.