• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

حضور در بازیهای کشورهای اسلام شروع خوبی برای جودو ایران خواهد بود

  • 28 تیر 1401 - 12:46
حضور در بازیهای کشورهای اسلام شروع خوبی برای جودو ایران خواهد بود

محمدرضا حاج یوسف زاده با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: نامه رئیس فدراسیون جهانی برای حضور ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در واقع نقطه عطفی برای اوضاع این روزهای جودو بود. بعد از دو سال دوری از مسابقات معتبر و بین المللی، نمایندگان جودو ایران فرصت این را پیدا می‌کنند تا در یک تورنمنت سطح بالا با رقبای خارجی خود مبارزه کنند. در واقع این رقابت‌ها نشان می‌دهد جودو ایران کجای جغرافیایی جودو قرار دارد.

وی افزود: معتقدم بازی‌های کشورهای اسلامی فراتر از آسیا و تقریباً یک تورنمنت شبه جهانی است. حضور کشورهای الجزایر، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، مصر و.. با جودوکارانی که سابقه کسب مدال در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارند، باعث شده تا میدانی سخت در انتظار جودوکاران کشورمان باشد و این رقابت‌ها بدون شک می‌تواند شروعی خوبی برای جودو کشورمان باشد.

مدیرفنی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که در صورت رفع تعلیق امکان کسب سهمیه المپیک برای جودو ایران در مدت زمان باقی مانده هست یا خیر گفت: در صورتی که این اتفاق بیفتد، فدراسیون باید استراتژی جدیدی تعریف کند. در واقع در کنار فعالیت معمول تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، می‌بایست نفراتی که پتانسیل پیشرفت دارند را گلچین کرده، با حضور در کمپ‌های بین المللی و تورنمنت‌های معتبر شرایط را برای رشد آنها فراهم کنید. این دست جودوکاران در جودو ایران اشباع شده و برای موفقیت بیشتر باید بیشتر با جودو روز دنیا ارتباط داشته باشند. در این صورت می‌توان به کسب سهمیه هم امیدوار بود.

حاج یوسف زاده در خصوص شرایط تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی هم گفت: بنده از اسفندماه این مسئولیت را قبول کردم که خدا را شکر تیم ملی با وجود کادر فنی با تجربه و اردوهایی داخلی و برون مرزی که پشت سر گذاشته رفته به رفته شرایط مطلوبی پیدا می‌کند. مربیان این تیم با تجربه هستند و خود میادین بزرگی را تجربه کرده اند که می‌تواند کمک شایانی برای جوانان باشند.

وی در پایان گفت: با اردوها و تورنمنت‌هایی که در عراق و روسیه پشت سر گذاشتیم و البته اردویی چند روزه‌ای که قبل از شروع مسابقات در ترکیه خواهیم داشت، ان شاالله اعضای تیم ملی بتوانند مبارزات خوبی به نمایش گذاشته نتایج مطلوبی کسب کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.