• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حساب تک ستاره‌های کشتی از عملکرد تیم ملی جداست

  • 08 مهر 1401 - 12:57
حساب تک ستاره‌های کشتی از عملکرد تیم ملی جداست

ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک و چهار مدال طلای کشتی جهان در واکنش به عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان به خبرنگار مهر گفت: اول از همه باید از زحمات کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی در رقابتهای جهانی تقدیر کنم که هر چه داشتند رو کردند، اما تیم ملی کشورمان در صربستان تنها یک حریف مستقیم داشت که آن هم تیم قدرتمند آمریکا بود. بر تردید اگر تیم روسیه هم در این دوره از مسابقات حضور داشت، کار بچه‌ها ما بسیار سخت‌تر می‌شد و اصلاً معلوم نبود همان دو مدال طلای کشتی آزاد هم بدست می‌آمد یا خیر! 
وی با اظهار رضایت از عملکرد رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور در رقابتهای جهانی گفت: این دو آزادکار طلایی ایران توانستند با کشتی‌های خوب و تهاجمی خود به عنوان قهرمانی برسند که البته غیبت روس‌ها نیز در قرعه کشی و مسابقات چندان بی تأثیر نبود. اما نباید عملکرد این دو آزادکار طلایی را به پای تمامی تیم بنویسیم چراکه برخی از آزادکاران ما اصلاً در قد و قواره خود ظاهر نشدند.
پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به نقاط ضعف برخی آزادکاران ملی پوش ادامه داد: حسن یزدانی به عنوان کاپیتان و ستاره تیم ایران عملکرد خوبی در برابر دیوید تیلور نداشت و در فینال نشان داد هیچ طرح و برنامه‌ای برای مهار و شکست این حریف توانمند ندارد. رضا اطری هم که می‌توانست با استفاده از قرعه بسیار راحت خود که تا پای فینال آمد، نتیجه بهتری بگیرد که متأسفانه در فینال نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشت. محمدیان هم که یکی از شانس‌های مدال تیم ملی بود حتی نتوانست به مدال برنز هم برسد و نمره قبولی نگرفت. سرلک هم همان ابتدا از حریف گمنام چینی شکست خورد و حذف شد. در امیرحسین زارع سنگین وزن در ثانیه‌های پایانی مبارزه مغلوب حریف باتجربه خود شد و نشان داد هنوز باید تجربه کسب کند و از احساسات و هیجانات کشتی فاصله بگیرد.
جوادی افزود: در کل می‌توان این ارزیابی را از تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی انجام داد که این تیم در اکثر کشتی‌های حساس، نتیجه را واگذار کرد که این موضوع با توجه به غیبت روس‌ها اصلاً اتفاق خوبی نیست.
دارنده مدال برنز المپیک در پایان به نقاط ضعف تیم اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشتی‌ها در شرایطی مغلوب حریفان شدیم که آنها از فنون ایرانی و زیرگیری استفاده کردند. در واقع کاری که ما باید با آنها می‌کردیم آنها انجام دادند و به پیروزی رسیدند. بچه‌های تیم ملی از نظر روحی و روانی نیاز به روانشناس داشتند و آنالیز حریفان نیز به درستی انجام نشده بود. ما در بحث بدنسازی هم ایراداتی داشتیم که باید حتماً برطرف شود. در واقع باید افرادی را در کادر فنی گردهم آوریم که تجربه و توان فنی لازم را داشته باشند و بتوانند نقاط ضعف را برطرف کرده و تیمی ششدانگ و قدرتمند را بسازند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.