• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حریق در برج بارانای شیراز مهار شد/ ۷ نفر نجات یافتند

  • 21 اردیبهشت 1401 - 0:34
حریق در برج بارانای شیراز مهار شد/ ۷ نفر نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع سه شنبه شب در جمع خبرنگاران، گفت: این حادثه ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه‌های ۲، ۲۰ ۴ و ۵ به همراه خودروهای پشتیبانی را به سمت میدان زرگری روانه کرد.

قانع اظهار داشت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه کلینیک زیبایی در طبقه نهم این ساختمان آغاز و دود ناشی از آن به راهروها و طبقات دیگر نفوذ کرده بود.

وی افزود: با بررسی اولیه تیم عملیاتی حاضر در محل مشخص شد تعدادی از شهروندان در محل حادثه محبوس شده و به دلیل شدت دود گرفتگی قادر به خروج از محل نبودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله‌های آبرسانی، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه، اقدام به نجات نفرات کردند.

قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملاً خاموش کردند و در عملیات جستجو نیز ۷ خانم را به سلامت از محل خارج و به محلی امن انتقال دادند.

گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از افراد حاضر آسیبی وارد نشد و پس از ایمنی کامل محل و تخلیه کامل دود مأموریت پایان یافت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.