• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

حادثه موشکی لهستان، خلأ جدی در پدافند هوایی اروپا را نمایان ساخت

  • 30 آبان 1401 - 12:09
حادثه موشکی لهستان، خلأ جدی در پدافند هوایی اروپا را نمایان ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان می‌گوید که حادثه اخیر موشکی در خاک لهستان، از آسیب‌پذیری جدی پدافند هوایی اروپا حکایت دارد.
لامبرشت با اشاره به این خلأ گفت: برای حفاظت از حریم هوایی لهستان، پیشنهاد داده‌ایم تا با جنگنده‌های «یوروفایتر» و سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» از آنها حمایت کنیم.
اصابت یک موشک به شرق لهستان در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، به کشته شدن دو نفر منجر شد. این موشک در حومه روستای «پِشوودوف» واقع در ۶ کیلومتری غرب مرز اوکراین فرود آمد.
رسانه‌های غربی بلافاصله روسیه را عامل این حادثه اعلام و گمانه‌زنی درباره احتمال وقوع درگیری نظامی تمام‌عیار بین مسکو و ناتو را آغاز کردند. با این حال، مقامات لهستان با رد این ادعا، اعلام کردند که احتمال بالایی وجود دارد که این موشک از پدافند موشکی اوکراین شلیک شده باشد.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز با تأیید این موضوع، مدعی شد که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه حمله عامدانه باعث وقوع این حادثه باشد، وجود ندارد.
وزارت دفاع روسیه نیز تاکید کرد که ارتش این کشور در روز حادثه، هیچ حمله‌ای به اهدافی در مجاورت مرز اوکراین و لهستان تدارک ندیده است. همچنین بنا به تأیید روسیه، تصاویر لاشه موشک به وضوح نشان می‌دهد که این موشک ساخت مسکو نیست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.