• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جواد داوری: تیم ملی بسکتبال باید به بازی بدون حدادی عادت کند

  • 01 بهمن 1401 - 12:15
جواد داوری: تیم ملی بسکتبال باید به بازی بدون حدادی عادت کند

جواد داوری درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیگیری برنامه های تیم ملی بسکتبال و دیدارهایش در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی از اولویت های اصلی این روزهای فدراسیون بسکتبال است، گفت: قرار است اردوی تیم ملی برای دیدارهای این پنجره از ۲۱ بهمن ماه آغاز شود اما قبل از آن سرمربی و مدیر فنی تیم به ایران باز می گردند تا پیش از آغاز اردو، وضعیت بازیکنان را در لیگ برتر و لیگ وابا به صورت دقیق تر بررسی کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته ۴ و ۷ بهمن ماه زمان بازگشت سعید ارمغانی و مهمد بچیروویچ به کشور است، خاطرنشان کرد: با نظر سرمربی تیم ملی و بر اساس ارزیابی هایی که وی مجارستان از شرایط بازیکنان در لیگ برتر دارد، فهرست ۲۴ نفره را به فیبا اعلام کرده ایم. اردوی تیم ملی با حضور نفرات منتخب همین فهرست که احتمالا بین ۱۵ تا ۱۷ نفر هستند، آغاز می شود. اردونشینان چند روزی در تهران تمرین خواهند داشت سپس ترکیب اصلی عازم ژاپن می شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه نام حامد حدادی به خاطرآسیب دیدگی که دچار آن شد در ترکیب اولیه اعلام شده به فیبا قرار ندارد و بر همین اساس در ترکیب نهایی هم نخواهد بود، در مورد اینکه «شرایط تیم ملی را در غیاب این بازیکن چطور می بیند؟» و همچنین شرایط این بازیکن بعد از جراحی توضیح داد.
وی تاکید کرد: حامد حدادی به گردن بسکتبال حق دارد. قطعا غیبت این بازیکن در ترکیب تیم ملی برای هر دیداری احساس می شود چه برسد به دیدارهای پیش رو که اهمیت زیادی هم دارند اما واقعیت این است که بسکتبال ایران و تیم ملی باید دیر یا زود به بازی بدون حامد حدادی عادت کند. بنابراین از یک منظر می توان به موضوع اینطور نگاه کرد که آسیب دیدگی حامد حدادی فرصت خوبی است برای بازیکنانی که همیشه پشت این سنتر بوده اند و فرصت کمی برای بازی و نمایش توانایی های شان داشته اند.
داوری با تاکید بر اهمیت دیدار برابر ژاپن و چین در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی و نیاز مبرم به امتیاز کامل این دیدارها خاطرنشان کرد: در تماس هایی که باسرمربی و مدیر فنی تیم ملی برقار شده هم بر تمرکز لازم روی این دو بازی تاکید شده و اینکه به یک پیروزی نباید اکتفا شد و باید پیروزی در هر دو بازی و دستیابی به امتیاز کامل هر یک از آنها مورد توجه قرار داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد برنامه فدراسیون بسکتبال برای اعزام پزشک تیم ملی به چین و کمک به تسریع بهبود حامد حدادی در شرایطی که این بازیکن در ترکیب تیم ملی برای پنجره پایانی انتخابی جام جهانی نیست، گفت: درست است که حدادی را برای دیدار با ژاپن و چین در اختیار نداریم اما نمی توانیم از شرایط او غافل باشیم. با حامد صحبت کرده ایم که فیزیوتراپ تیم ملی را به چین اعزام کنیم تا به صورت اختصاصی و ویژه با او تمرین داشته باشد. از این طرف هم کارهای صدور ویزا را انجام داده ایم. قرار است حامد یک موقعیت سنجی داشته باشد و اگر شرایط به طور کامل برای او مهیا بود، ما از این طرف فیزیوتراپ تیم ملی را اعزام کنیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اعزام فیزیوتراپ تیم ملی (مجید صادقی) با زمان اردوی تیم ملی تداخلی ندارد. اگر هم این برنامه اجرایی شود احتمالا فیزیوتراپ تیم ملی دو تا سه هفته در چین و در کنار حامد خواهد بود سپس با هم به ایران باز می گردند.
داوری همچنین در مورد لیگ برتر و پیگیری دیدارهای این رقابت ها گفت: از زمانیکه رقابت های لیگ وابا با حضور شهرداری گرگان و ذوب آهن آغاز شده، شرایط لیگ داخلی تغییر کرده است. چند سالی بود تیم های ایرانی درگیر این رقابت ها نبودند و فقط تمرکزشان روی دیدارهای داخلی بود. در مجموع انتقاداتی هم مطرح بود نسبت به فشردگی دیدارها در حالیکه اصولا در شرایط فشرده مسابقات، اگر استراحت و برنامه بدنسازی بازیکنان اصولی باشد آسیبی متوجه آنها نمی شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش پایانی صحبت هایش گفت: به خاطر همین مسئله و اینکه بازیکنان درگیر رقابت های فشرده باشگاهی هستند، برای تیم ملی اردوی بلند مدت برگزار نمی کنیم. اردونشینان ۶-۵ روز در تهران تمرین می کنند سپس به ژاپن سفر می کنند و یک هفته اردو هم پیش از دیدار با تیم ملی ژاپن در این کشور خواهند داشت. ملی پوشان در این اردو یک یا دو دیدار تدارکاتی هم برگزار می کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.