• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جزئیات مسابقات تکواندو قهرمانی جهان/ حضور ساعی در اجلاس جهانی

  • 22 اردیبهشت 1402 - 13:59
جزئیات مسابقات تکواندو قهرمانی جهان/ حضور ساعی در اجلاس جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان با حضور ۵۴۱ تکواندوکار به مدت ۷ روز در سالن «کریستال» شهر باکو آغاز می‌شود. در تاریخ ۵۶ ساله رقابت‌های قهرمانی جهان، آذربایجان برای نخستین بار میزبان این رویداد مهم جهانی است. مسابقاتی که به لحاظ تعداد شرکت کننده در طول ادوار برگزاری رده چهارم را به خود اختصاص داده است. مسابقات ۲۰۱۱ گیونگجو کره جنوبی که با نخستین قهرمانی ایران همراه شد، با ۱۰۴۰ شرکت کننده، ۲۰۱۹ منچستر با ۹۷۵ تکواندوکار و ۲۰۱۷ موجو با ۹۷۳ تکواندوکار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
در مجموع ۱۶۶۵ داور، مربی، سرپرست، میهمان، خبرنگار، پزشک و تکواندوکار در رقابت‌های جهانی باکو حضور دارند که از این تعداد ۹۴۱ تکواندوکار در هشت وزن زنان و هشت وزن مردان به رقابت خواهند پرداخت. در بخش زنان ۴۰۷ تکواندوکار و در بخش مردان هم ۵۳۴ تکواندوکار به برای کسب مدال به مصاف هم خواهند رفت.
طبق لیست اعلام شده بر روی سایت فدراسیون جهان در بخش مردان و وزن ۵۴- کیلوگرم ۶۰ تکواندوکار، وزن ۵۸- کیلوگرم ۸۲ تکواندوکار، وزن ۶۳- کیلوگرم ۷۵ تکواندوکار، وزن ۶۸- کیلوگرم ۸۸ تکواندوکار، وزن ۷۴- کیلوگرم ۶۸ تکواندوکار، وزن ۸۰- کیلوگرم ۶۲ تکواندوکار، وزن ۸۷- کیلوگرم ۴۸ تکواندوکار و وزن ۸۷+ کیلوگرم ۵۱ تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند.
در بخش زنان نیز ۵۵ تکواندوکار در وزن ۴۶- کیلوگرم، ۵۹ تکواندوکار در وزن ۴۹- کیلوگرم، ۵۸ تکواندوکار در وزن ۵۳- کیلوگرم، ۵۷ تکواندوکار در وزن ۵۷- کیلوگرم، ۵۶ تکواندوکار در وزن ۶۲- کیلوگرم، ۵۴ تکواندوکار در وزن ۶۷- کیلوگرم، ۳۵ تکواندوکار در وزن ۷۳- کیلوگرم و ۳۳ تکواندوکار در وزن ۷۳+ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.
بر همین اساس وزن ۶۸- کیلوگرم با ۸۸ تکواندوکار شلوغترین وزن این دوره از مسابقات است. کمترین شرکت کننده نیز در وزن ۷۳+ کیلوگرم زنان حضور دارد که ۳۳ تکواندوکار مبارزه می‌کنند.
طبق برنامه سوم تا هفتم خردادماه ثبت نام تیم‌ها در هتل «مریوت» شهر باکو انجام خواهد شد و تیم‌ها در همین مدت می‌توانند در سالن تمرین مجموعه کریستال تمرین کنند. لازم به ذکر است که قرعه مسابقات، روز قبل و بعد از وزنکشی انجام و روی خروجی سایت فدراسیون جهانی منتشر خواهد شد.
شنبه ششم خردادماه جلسه سرپرستان تیم‌ها از ساعت ۱۰ صبح، جلسه هماهنگی داوران و مربیان از ساعت ۱۲، جلسه پزشکان از ساعت ۱۳ و جلسه تمرینی داوران از ساعت ۱۴ در سالن محل برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد. ضمن اینکه از ساعت ۲۰ هم ورزشگاه حیدرعلیف میزبان جشن ویژه پنجاهمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی تکواندو (WT) خواهد بود.
طبق برنامه اعلام شده یکشنبه هفتم خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۲ جلسه هیأت اجرایی فدراسیون جهانی در هتل «مریوت» برگزار می‌شود. اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی از ساعت ۱۴ در همین هتل با حضور رؤسای تمامی فدراسیون‌های عضو WT از جمله هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان انجام خواهد شد. تکواندوکاران اوزان ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان هم باید از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن محل برگزار رقابت‌ها در مراسم وزنکشی شرکت کنند.
هر روز مسابقات در سه نوبت برگزار می‌شود. مبارزات در مرحله مقدماتی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد یافت. در نوبت دوم مسابقات از ساعت ۱۵ آغاز و تا ۱۶.۳۰ ادامه خواهد داشت. از ساعت ۱۸ در نوبت سوم رقابت‌های مرحله نیمه نهایی، نهایی و مراسم توزیع مدال‌ها انجام می‌شود. همچنین در روز نخست مسابقات، از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۸ مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.
این دوره از مسابقات دوشنبه هشتم خردادماه با برگزاری مبارزات اوزان چهارم (۶۸- کیلوگرم) مردان و(۵۷- کیلوگرم) زنان آغاز می‌شود. سه شنبه نهم خردادماه در روز دوم تکواندوکاران اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان، ۶۷- و ۷۳- کیلوگرم زنان به مصاف رقبای خود می‌روند. چهارشنبه دهم خردادماه در روز سوم، مبارزات سه وزن ۸۰- و ۸۷- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم زنان، پنجشنبه یازدهم خردادماه رقابت‌های دو وزن ۶۳- کیلوگرم مردان و ۷۳+ کیلوگرم زنان، جمعه دوازدهم خردادماه در روز پنجم مبارزات دو وزن ۵۴- کیلوگرم مردان و ۴۶- کیلوگرم زنان، شنبه سیزدهم خردادماه رقابت‌های اوزان ۷۴- کیلوگرم مردان و ۶۲- کیلوگرم زنان و یکشنبه چهاردهم خردادماه در روز پایانی، رقابت‌های اوزان ۸۷+ کیلوگرم و ۵۳- کیلوگرم برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.