• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جزئیات حریق در شهرک اکباتان از زبان سخنگوی آتش نشانی

  • 30 فروردین 1402 - 13:54
جزئیات حریق در شهرک اکباتان از زبان سخنگوی آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلال ملکی، در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در شهرک اکباتان، گفت: در ساعت ۱۶:۰۱ سه شنبه آتش سوزی در یکی از بلوک‌های مسکونی واقع در فاز ۳ شهرک اکباتان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که در پی آن بلافاصله سه ایستگاه از سوی ستاد فرماندهی به محله حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌نشان‌ها به فاصله زمانی ۴ دقیقه به محل رسیده و پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش‌سوزی در یک واحد ۱۰۰ متری واقع در طبقه هفتم یکی از بلوک‌های ۱۱ طبقه شهرک اکباتان رخ داده است.
ملکی با بیان اینکه بخش زیادی از این واحد شعله‌ور شده و دود زیادی طبقات را فرا گرفته بود، گفت: احتمال سرایت آتش به واحدهای مجاور بسیار زیاد بود و از این رو آتش‌نشان‌ها با تقسیم شدن به دو گروه و انجام تدابیر عملیاتی مناسب همزمان با خاموش کردن آتش به جست و جو در واحدی که آتش‌سوزی رخ داده بود و اطراف آن پرداختند، تا اگر فردی دچار حادثه شده بود، برای نجات و خروج وی اقدام کنند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: همزمان با عملیات خاموش کردن آتش عملیات نجات افراد گرفتار در میان دود نیز انجام شد و بیش از ۴۰ نفر از کسانی که در محدوده حادثه داشتند از طریق راه پله‌های نجات و اضطراری خارج و به بیرون از ساختمان منتقل شدند.
ملکی در پایان با تاکید بر اینکه حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشت، افزود: آتش مدتی است که با اقدامات آتش‌نشانان اطفا شده و نیروها در حال لکه‌گیری، ایمن سازی و تخلیه دود هستند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.