• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات آموزشی تربت حیدریه

  • 10 اردیبهشت 1402 - 18:59
جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات آموزشی تربت حیدریه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته خیلی از فضاهای آموزشی را دو شیفت کردیم و امسال در تلاش هستیم با کمک خیرین تمام پروژه‌های نیمه تمام را تا اوایل مهرماه به بهره برداری برسانیم.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه تصریح کرد: بر همین اساس با پیگیری‌های نماینده مجلس ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نقد برای اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام و همچنین تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها جذب شده‌است.
وی بیان کرد: البته این مبلغ متعلق به آموزش و پرورش رخ، کدکن، زاوه و تربت حیدریه است که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به استخر زاوه، ۲۰ میلیارد تومان به اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ۲۰ میلیارد تومان به تجهیز مدارس و هنرستان‌ها تعلق گرفته‌است.
صالحی در خصوص مطالبه اخیر فرهنگیان در خصوص الحاق زمین آموزش و پرورش به پردیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: این از مطالبات جدی فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت است و با توجه به کمبود فضای آموزشی و همچنین مدارس دو شیفت پیگیر آن هستیم که اگر قرار است زمین آموزش پرورش در پردیس علوم پزشکی قرار بگیرد باید به ازای آن برای فضای آموزشی زمین یا ساختمانی توسط علوم پزشکی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: تلاش و همکاری فرهنگیان در موضوع مدیریت فضای نظام تعلیم و تربیت بسیار خوب و خوشبختانه بحران و مشکل خاصی نداشتیم اما دانش آموزان سوال داشتند که باید فضای طرح شدن مسائل برای دانش آموزان فراهم شود.
وی بیان کرد: یکی از بهترین طرح‌ها «ساعتی برای شنیدن» بود و بیشتر نکات و سوالات دانش آموزان شنیده می‌شود و تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی داشتیم.
صالحی اظهار کرد: اردوهای راهیان پیشرفت در ایام دهه فجر آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است، ضمن آنکه دستورالعمل‌های اردویی نسبت به سال‌های گذشته آسان‌تر و هوشمند شده‌است.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: کمبود نیروی انسانی را با فداکاری همکاران فرهنگی و استفاده از دانشجو معلمان و همکاران بازنشسته را جبران و هیچ کلاس درسی بدون معلم نداشتیم.
وی گفت: یکی از طرح‌های در حال اجرا «طرح امین» و جذب طلبه است که در استان رتبه نخست را داشتیم تا در کنار فعالیت‌های پرورشی به دانش آموزان برای فعالیت‌های تبلیغی و پرورشی مشاوره بدهند.
صالحی اضافه کرد: ابلاغ‌های صادره برای رتبه بندی و غیر موظف امسال ویژه بود و سامانه‌ها هوشمند شد و به نوعی مدیریت هوشمند برای صدور ابلاغ اتفاق افتاد.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در هنرستان‌ها طرح آموزش با تولید در حال انجام است که دانش آموز اشتغال، درآمدزایی و فروش را فرا می‌گیرند.
وی گفت: امسال ۱۴۰ مرکز پیش دبستانی و مهدکودک غیر دولتی به فضای آموزش و پرورش اضافه شدند و آموزش‌هایی که قرار است اتفاق بیفتد تحت نظر آموزش و پرورش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.