• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

جدال سایپا با باریج اسانس برای کسب جام قهرمانی

  • 27 بهمن 1400 - 11:42
جدال سایپا با باریج اسانس برای کسب جام قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در سالن فدراسیون برگزار خواهد شد.

در نخستین مسابقه این مرحله که از ساعت ۱۲ آغاز خواهد تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران در دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سومی به مصاف هم می‌روند.

ذوب‌آهن پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است که شش قهرمانی در کارنامه دارد و سال گذشته نیز نایب قهرمان شد. ازسوی دیگر پیکان در سال ۹۹ به مقام سومی دست یافت و امسال در جدال با ذوبی‌ها در اندیشه کسب رتبه بهتری است.

ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران در مرحله گروهی لیگ برتر زنان امسال دو مسابقه با هم داشتند که شاگردان فریبا صادقی در تیم ذوب‌آهن در هر دو بازی برگزار شده در هفته‌های چهارم و سیزدهم فاتح میدان بودند، البته ذوبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی سه بازی انجام دادند و نسبت به پیکان استراحت کمتری داشتند.

از ساعت ۱۵ فردا (پنج‌شنبه) تیم‌های سایپا تهران و باریج‌اسانس کاشان در دیدار نهایی و برای کسب جام قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت.

دو تیم سایپا و باریج‌اسانس پیش از این و در هفته‌های سوم و دوازدهم مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن دو پیروزی برای سایپا بود، اما باریج اسانس در مرحله نیمه‌نهایی با حذف ذوب‌آهن نشان داد که پتانسیل لازم برای شکست مدعیان را دارد.

سایپا مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر زنان است و در دیدار نهایی برای تکرار این مقام و کسب سهمیه باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ به میدان می‌رود. از سوی دیگر باریج اسانس نیز در دومین حضور خود در لیگ برتر زنان عملکرد بسیار خوبی داشته و بر روی کاغذ شایسته کسب مقام قهرمانی هست، اما عملکرد دو تیم در مسابقه تعیین کننده این جایگاه خواهد بود.

هیأت رئیسه فدراسیون والیبال در نشست اخیر خود با توجه به نگاه حمایتی فدراسیون از ورزش زنان، پاداش مقام‌های اول تا سوم لیگ برتر زنان امسال را به ترتیب ۱۲۰، ۷۵ و ۵۰ میلیون تومان تعیین کرد.

برنامه کامل دیدارهای رده‌بندی و نهایی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ به قرار زیر است:

** پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه:

ساعت ۱۲: رده‌بندی

ذوب‌آهن اصفهان – پیکان تهران

ساعت ۱۵: فینال

سایپا تهران – باریج‌اسانس کاشان

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16656

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.