• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

جای خالی سمینارهای آموزشی در تکواندو/ ضعف‌هایی که باید برطرف شود

  • 02 شهریور 1400 - 9:01
جای خالی سمینارهای آموزشی در تکواندو/ ضعف‌هایی که باید برطرف شود

به گزارش مهر، همه ساله در فصل تابستان و تعطیلی دانشگاه و مدارس کشورهای مختلف که به دنبال رشد و پیشرفت در تکواندو هستند، با دعوت از قهرمانان صاحب نام و برخی مربیان با تجربه اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی و یا همان کمپ‌های تمرینی می‌کنند. کمپ‌هایی که اغلب مورد استقبال تکواندوکاران نوجوان قرار گرفته فرصت تمرین با یک تکواندوکار عنوان دار را پیدا می‌کنند.

در همین شرایط یوسف کرمی در کرواسی، جلال خدامی در یونان، سید نعمت خلیفه و رضا ایمانزاده در صربستان ایرانی‌هایی هستند که در اروپا تدریس چنین کمپ‌هایی را برعهده دارند. «جواد آچاب» ستاره تکواندو بلژیک و «آرون کوک» تکواندوکار نامدار انگلیسی نیز در این بخش فعال هستند.

اما نکته خیلی مهمی که از سوی متولیان تکواندو ایران نادیده گرفته می‌شود، ضعف تکنیکی در میان ملی پوشان کشورمان است که با برگزاری مداوم و متوالی چنین سمینارهای می‌توان از آن عبور کرد. نداشتن تنوع تکنیکی یکی از نقاط ضعفی بود که در بین نمایندگان تکواندو ایران روی «شیء هاپ چانگ» پهن شده در سالن «موکوهاری سومه» شهر توکیو به خوبی مشهود بود.

تکواندو ایران کم ندارد قهرمانان صاحب سبک و عنوان داری که اتفاقاً عاشق آموزش هستند و مترصد فرصتی که داشته‌های خود به نسل جوان منتقل کنند. فدراسیون می‌تواند این قهرمانان را از کلاس‌های آموزشی خود به استان‌های مختلف اعزام کند تا با برگزاری کلاس‌های تمرینی و آموزشی سطح فنی تکواندوکاران نوجوانان را ارتقا داده و یک دوره خوب نیز برای مربیانی است که تشنه آموختن هستند.

فدراسیون تکواندو می‌تواند قبل از برگزاری هر دوره از مسابقات کشوری و یا حتی هر هفته از لیگ یک روز را به تمرین مشترک اختصاص تا مربیان و تکواندوکاران مختلف فرصت تمرین و تبادل تکنیکی را پیدا کنند. اجرای چنین برنامه‌هایی هم برای قهرمانان به لحاظ مادی و معنوی آورده دارد و هم برای رشد و ارتقا تکواندو ایران برنامه‌ای مفید و کاربردی است. البته به شرط آنکه هزینه‌های آن از سوی فدراسیون تأمین شود و بار مالی به تکواندوکاران تحمیل نشود. می‌توان بخشی از پرداختی مربیان و قهرمانان در بانک اطلاعاتی (ارتقا کمربند، کلاس‌های هماهنگی، حق عضویت سالیانه و..) صرف چنین برنامه‌های آموزشی شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.