• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

جای خالی‌های بزرگ

  • 21 مرداد 1400 - 2:41
جای خالی‌های بزرگ

به گزارش ایسنا، اتمام لیگ برتر با جای خالی‌های بزرگی همراه شده است و بازیکنان مطرح فصل گذشته با انتقال به اروپا یا تیم‌های رقیب در حال خالی کردن لیگ از ستاره‌ها هستند. در نتیجه این جا به جایی‌ها، تیم‌ها مجبور خواهند شد روی به بازیکنان خارجی یا ایرانی‌های لژیونر بیاورند که نتوانستند در یک فصل گذشته کارنامه موفقی را در خارج از کشور به جای بگذارند.

پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، فولاد، گل گهر و … به عنوان تیم های متمول لیگ برتر از الان باید برای جا خالی ستاره های فصل گذشته خود به دنبال راه چاره باشند که در این گزارش قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

با رفتن شجاع خلیل زاده در ابتدای لیگ بیستم و جدایی کنعانی زادگان در انتهای این فصل، از ترکیب خط دفاعی پرسپولیس در مسیر صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، دو نفر جدا شده‌اند. به این ترتیب یحیی گل محمدی باید علاوه بر پیدا کردن جانشین برای کنعانی، فکری هم به حال سید جلال حسینی بکند که با توجه به سن و سالش شاید نتواند در تمام بازی های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

یحیی از الان چندین مدافع جوان و باتجربه را از تیم‌های مختلف لیگ برتر نشان کرده که جذب این بازیکنان مستلزم تزریق منابع مالی است که در این روزگار سخت، کار چندان راحتی نیست.

پیام نیازمند

با جدایی پیام از سپاهان و پیوستن به لیگ پرتغال، محرم باید فکری به حال جای خالی نقطه قوت تیمش در فصول اخیر بکند. این اتفاق در حالی است که دروازه بان خوب و قابل اتکا هم در لیگ برتر چندان زیاد نیست و محرم باید به سراغ معدود گزینه های قابل دسترس برود و این جای خالی را با یک دروازه بان خوب پر کند.

شهریار مغانلو

آن طور که از شواهد و قراین بر می‌آید، مغانلو با توجه به درخواست تیم پرتغالی برای صدور رضایت نامه این بازیکن در ازای دریافت ۵۰۰ هزار دلارٰ، باید شهریار را رفتنی بدانیم. مهاجم هدف پرسپولیس در نیم فصل دوم یک مهره ارزشمند برای یحیی و تیمش بود ولی با اتمام قرارداد قرضی او با پرسپولیس، باید دید چه بازیکنی جایگزین شهریار می‌شود.

البته از شهریار به عنوان گزینه قابل دسترس برای تیم‌هایی مانند سپاهان هم یاد می شود و شاید طلایی پوشان این مهاجم را جایگزین محمد محبی و کی‌روش استنلی کنند.

شیخ دیاباته

آقای گل لیگ نوزدهم در این فصل هیچ نشانی از مهاجم آماده فصل قبل نداشت و بیشتر درگیر مسائل مالی و مصدومیت بود. همین الان هم او از استقلال طلبکار است و به نظر او با آبی‌ها به بن بست رسیده است. البته او هنوز هم اعتبار لازم را در فوتبال ایران دارد و چه بسا با تغییرات مدیریتی در استقلال، ماندگار شود ولی در هر حال مجیدی باید فکری به حال او بکند.

محمد محبی

وینگر تکنیکی و جوان سپاهانی‌ها با پایان فصل از این تیم جدا شد و در مسیر پرتغال است. از سانتاکلارا به عنوان مقصد این بازیکن یاد می شود ولی نکته مهم این است که چند وینگر تکنیکی قابل اتکا مانند محبی در ایران وجود دارد؟

البته همانطور که گفته شد شاید محبی بخشی از هزینه انتقال شهریار مغانلو از سانتاکلار به سپاهان شود ولی کارایی این دو بازیکن بسیار متفاوت از همدیگر است و در هر حال محرم باید فکری به حال این مهره با ارزش خود بکند.

محمد نادری

با رفتن هروویه میلیچ و جدایی محمد نادری به لیگ ترکیه، حالا فرهاد مجیدی در سمت چپ زمین تیمش دست خالی تر از همیشه است و فقط متین کریم زاده جوان را در اختیار دارد که در مجموع در این فصل ۵ بازی هم به میدان نرفته است. در همین اوضاع و احوال مجیدی باید با وجود مشکلات مالی بازیکنی در حد و اندازه‌های نادری را پیدا کند که طبق اطلاعات موجودٰ در فوتبال ایران کمیاب و تقریبا نایاب است!

کی‌روش استنلی

مهاجم زهردار سپاهان در فصول گذشته، زیر نظر محرم خاموش بود و از این تیم جدا می شود و دست اصفهانی‌ها در خط حمله خالی خواهد شد. باز هم باید به نام شهریار مغانلو اشاره کرد که مناسب‌ترین گزینه برای پر کردن جای کی‌روش است اما هنوز چیزی قطعی نیست.

مهدی قایدی

هنوز جدایی قایدی از استقلالی‌ها قطعی نشده اما مجیدی چندی قبل صراحتا گفت که جلوی پیشرفت این بازیکن را نمی‌گیرد. با توجه به اینکه قایدی در تلاش برای حضور در فوتبال خارج از ایران و پیشرفت در زمینه فوتبالی است، از این نظر استقلال باید فکری به حال این خلاء بزرگ انجام دهد.

در واقع در فوتبال کنونی ایران هیچ بازیکنی شبیه به قایدی نیست و در این چند فصل هم استقلال نشان داده که کاملا به این بازیکن وابسته است. البته مجیدی گفته که تنها در شرایطی اجازه جدایی قایدی را می‌دهد که جای خالی این بازیکن پر شود اما چگونه چنین بازیکنی پیدا خواهد شد!

احسان حاج صفی

کاپیتان تیم ملی و سپاهان چندین روز پیش به آاک آتن پیوست. حالا او هم به دغدغه دیگری برای سپاهانی‌ها تبدیل خواهد شد و باید دید محرم چه فکری برای پر کردن جای خالی بازیکن چند پسته خود خواهد داشت. درباره اهمیت حاج صفی همین بس که او قادر به بازی در چندین پست مختلف است و می‌تواند هر گونه جای خالی را پر کند.

احمد نوراللهی

هافبک دفاعی تیم ملی و پرسپولیس به پایان قراردادش با سرخپوشان رسیده و حالا درخواست مالی جدیدی را مطرح کرده که با توجه به بضاعت تیم های ایرانی، رقم قابل توجهی است. اگر یحیی و تیمش او را حفظ نکنند، یک دغدغه دیگر برای این سرمربی و قهرمان لیگ به وجود می‌آید.

مسعود شجاعی

کاپیتان سابق تیم ملی از مدت‌ها قبل در تراکتور به مشکل خورده بود و برای این تیم بازی نمی کرد ولی تا زمانی که حضور داشت، مهره قابل اتکای تیمش بود. مسعود اکنون با کوله باری از تجربه از تراکتور جدا شده و مدیران و مربیان این تیم باید جای خالی چنین بازیکن باتجربه را در آستانه بازی با النصر در لیگ قهرمانان آسیا پر کنند.

اشکان دژاگه

هافبک سابق تیم ملی هم مانند مسعود شجاعی از تراکتور جدا شده و احتمالا مشتریان خوبی را در آستانه شروع فصل جدید خواهد داشت اما به همین اندازه دست تراکتور در پوست گردو است و باید جای اشکان را پر کند؛ به خصوص که اشکان بازیکنی باکیفیتی است و اگر به اوج آمادگی برسد، مهره قابل توجهی برای تیمش خواهد بود.

محمدرضا اخباری

از او به عنوان سنگربان بعدی خیلی از تیم ها در فصل بعد یاد می شود ولی تراکتور گفته اجازه جدایی به او نمی دهد. با توجه به به اینکه کاپیتان تراکتور به اوج آمادگی خود رسیده، باید دید تراکتور می تواند او را حفظ کند یا باید به دنبال جای خالی او برود.

امین قاسمی نژاد

هافبک – مهاجم شهرخودرو از نیم فصل قصد جدایی کرده بود ولی این اتفاق رخ نداد. با این حال به نظر می رسد او رفتنی است  و مهدی رحمتی هم این موضوع را اعلام کرده است. برای تیمی مانند شهرخودرو، داشتن بازیکنی مانند قاسمی نژاد بسیار حیاتی بود که حالا با رفتن این بازیکن، احتمالا غیر قابل پوشش خواهد بود.

بازیکنان دیگری هم وجود دارند که با جدایی خود تیم هایشان را تحت تاثیر قرار خواهند داد اما شدت و تاثیر این جدایی به اندازه بازیکنانی که نام برده شد نیست و یا حداقل اطلاعی از سایر بازیکنان لیگ برتر که عزم جدایی دارند، وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1964

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.