• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جایگزین «معروف» کار سختی دارد/ رقبا برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند

  • 17 مرداد 1400 - 8:45
جایگزین «معروف» کار سختی دارد/ رقبا برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند

پوریا فیاضی در گفتگو با مهر، درباره نتایج تیم ملی والیبال در المپیک توکیو گفت: والیبال یکی از رشته‌های ورزشی محبوب بین مردم ایران است، به ویژه در ۸-۹ سال گذشته که تیم ملی جز یکی از تیم‌های قدرتمند جهان قرار گرفت و انتظارات از تیم ملی افزایش یافت.

ملی پوش سابق تیم ملی والیبال افزود: مردم دوست دارند والیبال را بین بهترین تیم‌های دنیا ببینند ولی باید بپذیریم که رقبا برنامه‌ریزی گستره تری انجام دادند و رقابت بسیار بالاست. شاید یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتواند رده بندی تیم‌ها را جابجا کند. چندین سال تیم ملی نتایج خوبی کسب کرد اما میدان المپیک بسیار متفاوت است.

وی تاکید کرد: تیم ملی شروع خوبی در المپیک توکیو مقابل لهستان داشت و جو روانی فوق‌العاده‌ای بر تیم حاکم شد اما در دو بازی مقابل کانادا و ژاپن روز بدمان بود. ژاپن میزبان المپیک است و برنامه‌ریزی خوبی داشته است. کار کردن با ژاپن سخت است. عملکردمان مقابل ژاپن بد نبود ولی چند مهره ژاپن استثنایی عمل کردند و کار تیمی خوبی داشتند. زمانی که در والیبال کار به امتیازهای پایانی می‌رسد شانس بسیار دخیل است و در بازی پایانی نیز شانس با ژاپن همراه شد.

«شما به دلیل آسیب دیدگی المپیک را از دست دادید و یکی از مشکلات والیبال ایران کمبود نفرات در پست دریافت قدرتی است. چرا در این پست دچار مشکل بودیم؟» فیاضی در پاسخ به این سوال گفت: بسیار تلاش کردم به آمادگی کامل برسم اما هرچقدر سعی کردم نشد و المپیک را از دست دادم. باید واقع گرا باشیم، در پست دریافت قدرتی میرزاجانپور و معنوی نژاد را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتیم، قبول ندارم که رقابتی وجود نداشته است. در حقیقت مصدومیت‌ها رقابت را کم‌تر کرد.

بازیکن تیم ملی ادامه داد: عبادی پور و صالحی تمام تلاش خود را کردند. باید قبول کرد دریافت نخست در مقابل سرویس‌های والیبال مدرن که سرعت بسیار بالایی دارد مشکل است و نباید انتظار داشت تمام دریافت‌های نخست را رساند. بار زیادی بر دوش صالحی بود، او جوان است و کیفیت بدی نداشت. دریافت کننده ها نمره قبولی گرفتند و فقط در بازی مقابل ژاپن و کانادا روز بدمان بود.

فیاضی درباره خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال گفت: معروف سالیان زیادی برای تیم ملی زحمت کشید، او یکی از ۱۰ چهره شناخته شده ورزشی ایران است. مردم خاطرات زیادی از معروف دارند و او بارها باعث شادی دل هموطنانمان شد. به هر حال کاپیتان نیز زندگی شخصی دارد، چندین سال است که در مسابقات بین‌المللی زیادی شرکت و تحت فشار و استرس بوده است. اکثر خداحافظی‌ها با اتفاقات خوبی همراه نیست و نشد که معروف با خاطره خوش خداحافظی کند.

وی اظهار داشت: با خداحافظی سعید معروف راه برای بازیکنان باز شد، آنها باید بیایند و حقشان را بگیرند اما قطعاً کار سختی در پیش دارند چرا که مردم او را با معروف مقایسه خواهند کرد. جایگزین معروف باید از نظر فکری و جسمی آمادگی بالایی داشته باشد و بداند که جا پای چه بازیکنی می‌گذارد. برای معروف آرزوی موفقیت دارم اما دوست داشتم کاپیتان با یک مدال خداحافظی کند.

فیاضی درباره آغاز تمرینات تیم والیبال پیکان تصریح کرد: پیکان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا و ایران است که در چند سال اخیر نتایج خوبی به دست نیاورده است. باشگاه پیکان در فصل جدید مسابقات با مدیریت اکبر محمدی و هدایت پیمان اکبری برنامه‌ریزی حساب شده‌ای دارد تا مقامی در خور شأن نام پیکان به دست آید.

بازیکن تیم والیبال پیکان افزود: چهار تیم برای قهرمانی در لیگ برتر والیبال بسته شده‌اند. پیکان نیز تمرینات خود را آغاز کرده است. بازیکنان خوبی نیز جذب شده‌اند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مقام در شان پیکان به دست آید. با توجه به حضور چهار تیم قدرتمند نمی‌توان قول قهرمانی داد اما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا پیکان در پلی آف حاضر و برای کسب مقام خواهیم جنگید.

فیاضی تاکید کرد: امیدوارم مصدومیت و بیماری کووید ۱۹ گریبانگیر هیچ از بازیکنان نشود. فصل گذشته به دلیل مصدومیت، بازی‌های پایانی همراه با ارومیه را از دست دادم، علاقه بسیاری به تیم ارومیه دارم اما مصدومیت اجازه نداد تا پایان تیم را همراهی کنم. ان‌شاءالله تا پایان فصل مصدومیتی به وجود نیاید.

ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون و داورزنی برنامه‌ریزی انجام دهند تا بازیکنانی که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند در مراسمی در خور شأنشان خداحافظی کنند و بدرقه خوبی برای آنها صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1548

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.