• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جام جهانی در روز دوازدهم/ نسل طلایی دوباره کم آورد!

  • 11 آذر 1401 - 12:53
جام جهانی در روز دوازدهم/ نسل طلایی دوباره کم آورد!

به گزارش ایسنا، حذف بزرگان در روز دوازدهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از روزهای عجیب این رقابت‌ها را رقم زد. بلژیک و آلمان دو تیمی بودند که پیش از شروع جام جهانی از آن‌ها به عنوان مدعیان قهرمانی یاد می‌شد اما با شروع جام مشخص شد که فاصله زیادی تا کسب این عنوان دارند. در ادامه این گزارش واکنش‌ها در فضای مجازی به اتفاقات دیروز (پنجشنبه) در گروه‌های E و F جام جهانی ۲۰۲۲ را مرور می‌کنیم:
دیدارهای گروه F در بازی‌های همزمان ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد که مراکش با نتیجه ۲ بر یک از سد کانادا عبور کرد تا با ۶ امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. صعود مراکشی‌ها، نخستین صعود آن‌ها پس از جام جهانی ۱۹۸۶ بود تا حسرت طولانی‌مدت مراکشی‌ها برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به پایان برسد. “شیرهای اطلس از گروه‌های رها شدند” عنوانی بود که توییتر فیفا برای پوستر صعود مراکشی‌ها در صفحه توییترش استفاده کرد.

اما پیروزی و صعود مراکش باعث شد که یکی از تیم‌های مطرح جام جهانی از این رقابت‌ها حذف شود. بلژیک یا شیاطین سرخ اروپا در این دوره از رقابت‌های جام جهانی دور از انتظار ظاهر شدند و عملکرد بدی در این رقابت‌ها داشتند. این عملکرد ضعیف با شکست ۲ بر صفر مقابل مراکش در بازی قبلی و تساوی بدون گل مقابل کرواسی و در نهایت حذف از مرحله گروهی جام جهانی تکمیل شد. صفحه بلیچر ریپورت با تشبیه تیم‌ملی بلژیک به اتومبیلی شکلاتی، این اتومبیل را در حال آب شدن در گرمای قطر تشبیه کرد و نوشت “نسل طلایی بلژیک دوباره کم آورد”.

بازی‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ در ساعت ۲۲:۳۰ برگزار شد که نتایج عجیبی در آن‌ها رقم خورد. رالی عجیب بین تیم‌های گروه E در دور سوم مرحله گروهی واکنش صفحه توییتر فیفا را به همراه و نوشت: “عجب شبی!”

پیروزی تاریخی ۲ بر یک ژاپن مقابل اسپانیا باعث شد که آلمان با وجود برد ۴ بر ۲ مقابل کاستاریکا به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به اسپانیا نتواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. گل دوم ژاپن در بازی با اسپانیا یکی از گل‌های بحث‌برانگیز این دوره از رقابت‌های جام جهانی بود که با تکنولوژی‌های جدید داوری تایید شد. صفحه اینستاگرامی بلیچر ریپورت با انتشار این صحنه مشکوک نوشت: “آلمان با این میزان حذف شد.”

گری لینه‌کر، مجری معروف و ملی‌پوش اسبق تیم‌ملی انگلیس با گذاشتن تصویر گل مشکوک انگلیس مقابل آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ از این موقعیت استفاده کرد و به آلمانی‌ها کنایه زد و نوشت: “این توپ کاملا از خط عبور کرده بود”

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34946

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.