• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است/ تیم‌ملی به قطر می‌رود که چه شود؟

  • 08 خرداد 1401 - 12:49
جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است/ تیم‌ملی به قطر می‌رود که چه شود؟

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا و برگزاری اردوی این تیم بدون داشتن بازی دوستانه گفت: من اگر صحبت می‌کنم روی آدم‌ها حساسیتی ندارم، بلکه روی اساس حساسیت دارم. وقتی اساس کار روی بی اساسی است، در نتیجه همین روال کنونی را شاهد خواهیم بود چون متخصصی وجود ندارد. وقتی یکی می‌گوید با کانادا یا اکوادور بازی می‌کنیم، کسی سوال نمی‌پرسد که چطور، چگونه و چرا؟ در نتیجه همین می‌شود که افراد کم‌اطلاع و نادان با حرف‌های قشنگ گول می‌خورند. آدم منطقی به این توجه می کند که کجای کار ایراد دارد.

همه مدیران فدراسیون فوتبال برای سفر به کانادا هیجان زده بودند!

او با اشاره به وضعیت کنونی این فدراسیون اظهار کرد: وقتی رئیس فدراسیون نداریم و وقتی بین خود مدیران فدراسیون، دعوای ریاست است، چطور می‌توان با کشوری که رابطه سیاسی‌اش ما قطع است، بازی کرد؟ وقتی همه هیجان زده سفر به کانادا هستند و رئیس، دبیرکل و اعضای هیات رئیسه می‌خواهند در سفر باشند، کسی به عیب و ایرادهای این بازی توجه نمی‌کند! فدراسیون در حال حاضر شیر تو شیر است. کجای دنیا برای یک بازی، ۵۰ نفر صف می‌کشند که یک مهر در پاسپورت آن‌ها بخورد؟ همه کسانی که می خواهند در این سفر باشند، مقاصد گردشگری و شخصی دارند.

برای بازی دوستانه روابط خارجی و پول اهمیت دارد

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان درباره مشکلات هماهنگی یک دیدار دوستانه گفت: هماهنگی بازی دوستانه، بستگی به روابط ما دیگر کشورها دارد. شرط اول همین مساله است. بعد از آن مسائل مالی مطرح است. آیا انتظار داریم آرژانتین با ما مجانی بازی کند؟ کشورهای آمریکای جنوبی عمدتا دنبال درآمدزایی هستند و به سراغ کشورهایی می‌روند که پولی به جیب بزنند. در حال حاضر ما با همه دنیا قطع رابطه کرده‌ایم و تحریم هستیم. در سال ۲۰۰۶ ما تلاش کردیم با برزیل، آرژانتین و ایتالیا بازی کنیم. مثلا ایتالیایی‌ها دوست داشتند اما گفتند ما نمی‌توانیم بیاییم و در وهله دوم پول می‌خواستند. در نتیجه ما هم به سراغ سیرالئون رفتیم.

شاهرخی با اشاره به اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ در انگلیس اظهار کرد: قرار بود ما دو، سه بازی با تیم‌های باشگاهی انجام دهیم. تمرین کردیم و ورزشگاه هم هماهنگ شد اما شب قبل از مسابقه گفتند بازی لغو است چرا که پلیس انگلیس فهمید برخی مخالفان نمی‌گذارند بازی شرایط عادی داشته باشد. مخالفان پلیس را ترسانده بودند و به نظرم پلیس هم کار درستی کرد و زیر بار نرفت که بازی برگزار شود. در کانادا هم احتمالا به خاطر تبعات این مسابقه، چنین تصمیمی را گرفتند.

چرا تیم ملی به قطر می‌رود؟

او در واکنش به این سوال که آیا تیم ملی می‌تواند در این مدت زمان کوتاه در قطر دیداری را هماهنگ کند؟ گفت: به قطر می‌روند که چه شود؟ می‌خواهند با الغرافه بازی کنند؟ با اما و اگر که نمی‌توان کار کرد. به قول انگلیسی‌ها با “شاید” هیچ کاری انجام نمی‌شود.

به مردم دروغ می‌گویند

سرپرست و سرمربی سابق تیم ملی درباره آسیب‌هایی که به تیم ملی به علت نداشتن بازی تدارکاتی وارد می‌شود گفت: اگر بر اساس منطق نگاه کنیم، در شرایطی که رئیس فدراسیون ما درست و حسابی نیست، با سنگال و سیرالئون هم نمی‌توانیم بازی کنیم. ما فقط شعار می‌دهیم که با اکوادور و برزیل بازی می‌کنیم و مردم خوشحال می‌شوند اما می‌دانم به مردم دروغ می‌گویند. ان‌شاءالله در قطر خوش بگذرد! چرا همین اردو را در ایران برگزار نمی‌کنند؟ تیمی که به قطر می‌آید، نمی‌تواند به ایران بیاید؟

امیدوارم در جام جهانی، خوب ببازیم!

او درباره نتایج احتمالی تیم ملی با توجه به وضعیت کنونی در جام جهانی گفت: وقتی مدیریت و تدارکات نداشته باشیم، همه چیز به غیرت و غرور بازیکنان و کادر فنی برمی‌گردد. فوتبال ما هم بر اساس احساس است و شاید دوام هم بیاوریم. امیدوارم خوب بازی کنیم و ببازیم و آبروریزی نشود! اعتقاد من این است که حداقل از نام ایران دفاع کنیم و اگر هم بردیم خوشحال می‌شویم.

منتظرند که اسکوچیچ صحبت کند تا برکنارش کنند

او درباره انتقادها به اسکوچیچ که چرا او سکوت کرده و انتقادی از این وضعیت نمی کند تا مدیران این فدراسیون به فکر تیم ملی باشند، گفت: من طرفدار واقعیت هستم. اگر شما جای اسکوچیچ باشید چه می کنید؟ او در شهرستان‌ها مربیگری کرد و شب خوابید و صبح سرمربی شد. این آدم اگر زیاد صحبت کند، آیا او را عوض نمی‌کنند؟ ضمن اینکه خیلی‌ها منتظرند او صحبت کند و برکنارش کنند! از طرفی هم هر چه اسکوچیچ بگوید انجام نمی شود. یک نفر بود به نام کی‌روش که از ضعف فدراسیون استفاده کرد و خودش مدیریت می‌کرد. ویلموتس و بقیه نمی‌توانند مثل کی‌روش شوند. وقتی کفاشیان رئیس فدراسیون باشد، باید هم کی‌روش همه کاره شود.

جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است

شاهرخی ادامه داد: یادمان باشد که اسکوچیچ با سیاست می‌خواهد به جام جهانی برود. او حرفی نمی‌زند. اگر بازی پیدا کردند، می گوید با من مشورت کردند و اگر بازی هم پیدا نشد، می‌گوید کسی از من مشورت نخواست. نتیجه اینکه تیم به جام جهانی می‌رود و اگر دو نتیجه خوب اتفاقی گرفتیم، می گویند اسکوچیچ خوب بود و قراردادش ۲میلیون دلار می‌شود و کویت، بحرین و عمان او را روی هوا می‌برند یا نتیجه نمی گیریم و اسکوچیچ در ایران مربیگری می‌کند. این جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است. هرکسی جای او بود حرف نمی‌زد. رئیس، مسئول اجرایی و مدیر تیم ملی هم فقط در تلویزیون حرف می‌زنند. اندازه‌ای که مدیر تیم ملی حرف می‌زند، اسکوچیچ حرف نمی‌زند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22607

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.